vrijdag 16 oktober 2015

Nawee bankenswitch.

Het is al een hele tijd geleden dat we van betaalrekening veranderd zijn. Tot afgelopen week ging alles goed. Is er niks schokkends mis gegaan. Nu hikken we toch wel tegen iets aan.

Al in onze vakantie in Lauwersoog hebben we iets extra geld overgeboekt van de spaarrekening naar de betaalrekening. Maar wat duurde het lang voor het geld er was! Het kwam maar niet. Zou dat gekomen zijn doordat we in het huisje geld hadden overgemaakt? Dat sommige betaalsites zo beveiligd zijn dat dit daar niet kon? Om stiekeme meekijkers te weren? al lang weer thuis was t er nog niet. Zou het komen dat er een weekend tussen zit? Dus weer gewacht en weer zonder resultaat.

Een andere extra overboeking gedaan. Ook om maandag de droger te kunnen betalen. Blijkt elke overboeking terug te gaan naar de spaarrekening! Onverwerkbare overschrijving! Raakten wel zo langzamerhand toch lichtelijk in paniek, want hoe kan dat?! We staan rood terwijl dat niet nodig is.
En dat voelt beroerd als je bij de supermarkt staat en je krijgt de melding geen saldo. Ik ging van huis toen er nog ongeveer 25,- op stond. Bij de kassa; geen saldo. Huh? Nagekeken, bleek er ondertussen geld afgeboekt van de zorgverzekering waardoor we nu rood staan. Gelukkig hadden we nog contanten in huis, maar wat voelt dat belabbert!
Zorg dus dat je altijd geld in huis hebt voor noodgevallen. Je staat soms raar te kijken. Er kan ook zomaar eens een bankenstoring zijn van enkele dagen. Niet pinnen. Je gezin wil wel eten.

Toen maar eens gebeld met de klantenservice. Blijkt ons banknummer wel veranderd te zijn, maar nog te staan op de BIC code van de vorige bank. Daardoor weigerde het systeem. Ik moest maar een mailtje schrijven met een verzoek om het over te maken, dan zou zij dit gelijk doen. Ze had er wel een mailtje voor nodig.  Ze zou t vandaag nog in orde maken. Ik blijf t spannend vinden totdat t er echt op staat.

(Maandag zou de nieuwe droger bezorgd worden. die moet ook betaald.)

1 opmerking:

  1. Wat een gedoe. Ik stond van de week met een rood hoofd bij de bieb, wilde een boek lenen kreeg het niet mee.. Had de rekeningen niet betaald. Ik wist van niets had geen rekening gezien, toch waren er al meerdere aanmaningen verzonden en hadden ze al een incassobureau in de arm genomen... Wat blijkt ze hadden de adres wijziging niet juist door gevoerd, de passen van de andere familieleden waren keurig aangepast. Ik kon er niets aan doen en toch voelde ik me onwijs schuldig en rot.

    Ik hoop dat de bank de wijziging bij jullie snel op orde heeft.

    BeantwoordenVerwijderen