17 januari 2016

Verwachtingen voor 2016

Dit blogje zal wel een rommeltje worden van doelen voor 2016, wensen en verwachtingen, veranderingen.

Enkele veranderingen kondigen zich al aan.
De ene dochter komt eind januari thuis na een half jaar Bratislava. Ze wil zich dan samen met vriend gaan settelen in Amsterdam of Den Haag. Is ook afhankelijk waar ze werk en woonruimte vindt.
De andere dochter vertrekt 15 februari voor een half jaar naar Borneo voor vrijwilligerswerk. Daar komt ze 17 augustus weer van terug. Wat gaat ze daarna doen? Dat is nog een vraagteken.
Zoon is bezig met zijn eindexamen VWO. Wil daarna gaan studeren. Rechten? ICT-recht? In Groningen of Utrecht? Die gaat dan ook op kamers. Vanuit huis naar Utrecht is helemaal niet zo ver dus hiervoor hoeft hij niet op kamers. Maar ik denk dat het een goede zaak is dat hij op kamers gaat. Zijn eigen ding doen, zelfstandigheid opbouwen....

We hopen dat we dit jaar genoeg hebben gespaard voor een Fiat 500L. Deze auto is helemaal favoriet bij mijn man. Of de Renault Capture, als 2e keus.
Maar ja, deze auto's zijn allebei vrij nieuw, dus hebben nog een hoge prijs als occasion. Dus hoe langer we door sparen, hoe lager de prijs wordt.
Onze huidige Ford stamt uit 2002. Doet het nu nog prima. Ik denk ook wel dat we er nog een poos mee doorrijden. Maar het kan zo ineens afgelopen zijn doordat reparatiekosten te hoog worden.
Daarna willen we werk gaan maken van het verlagen van onze hypotheeklasten.
Nu zijn deze met de nodige voorzichtigheid wel op te hoesten, maar dan moeten we geen grote tegenslagen hebben. Vorig jaar heeft ons wel laten zien dat een ongeluk in een klein hoekje zit.

Komt het er dit jaar van om de bruine kozijnen in de woonkamer en de bruine ingang in ons huis wit te schilderen?

Wat zal ik gaan doen met het stukje tuin dat we nu over hebben waar vorig jaar het kippenhok stond? Zal ik enkele planten die wat groot worden op gaan zetten of zal ik er een minimoestuintje van maken? Bij de groepsmoestuin voel ik met toch niet helemaal op mijn gemak.

Met Kerst heb ik de griep gehad. Hierdoor ben ik wat afgevallen. Dat gebruik ik nu mooi als start om hiermee verder te gaan. Met mijn gewicht van nu sta ik op een BMI van 27,1. Dat is te hoog. Wil ik naar een BMI van 24 dan zou er nog 9,5 kilo af moeten. Dat is best veel als het zo zwart op wit staat. Maar goed, het hoeft er ook niet op 1 februari af te zijn.

Een bucketlist heb ik niet echt. Geen lijstje met dingen die ik gedaan wil hebben vóór 31 december. 

Gisteren hebben man en ik het gehad over de knipoogjes van God, waarin we toch telkens weer zien dat God voor ons zorgt. Ik wil me weer wat meer bewust worden van Zijn leiding. Wat dankbaarder zijn voor Zijn knipoogjes en ze zelf ook uitdelen, doorgeven. Zo gaandeweg was ik dat een beetje kwijt geraakt in de dagelijkse beslommeringen. Gelukkig raakt Hij mij niet kwijt. (Maar die wetenschap maakte mij misschien wel wat gemakkelijk?)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten