27 februari 2016

Druk.

Afgelopen weken waren erg druk. Meer gewerkt omdat een collega wat langer ziek is door een ongeluk en daarnaast een andere collega ook ziek werd.

De drukte werd niet alleen veroorzaakt door het meer werken op zich, maar ook dat we ons toch weer gaan opdelen in twee teams. Nee dat zeg ik niet goed; We blijven 1 team, maar met een verschillende locatiefocus. Die verdeling moeten we in eerste opzet zelf maken. En als we dit niet gedaan hebben voor de terugkomst van de leidinggevende, dan beslist zij. Wat eerst ons voorstel was, is nu ineens een wet geworden. Een jaar geleden werden meerdere teams op 1 hoop gegooid en moesten we op beide locaties werken. Ik heb steeds lopen roepen dat ik me hier in niet kan vinden; Heb je een parttime functie (varierend van 9 - 18 uur) en moet je op 2 locaties werken. Beide locaties hebben meer dan 40 bewoners. (En aanleunbewoners)  Die kunnen we zo nooit leren kennen. Je kunt dan geen verbinding maken met je bewoners. Dit is ook tegen de huidige tendens in. Die is juist voor kleine teams op kleine groepen bewoners, om dicht bij de client de gevraagde zorg te kunnen bieden.
Nu gaan we dus alsnog verdelen. Maar de meesten willen niet naar de andere locatie en een goede balans tussen de teams is erg belangrijk. Hoe vind je die balans?

Vorige week hebben we een andere tv kast gekocht. Dus staat deze
nu te koop op marktpl. De nieuwe tv kast moesten we nog wel in elkaar zetten.

Daarnaast natuurlijk het dagje met dochter op stap. Dat was leuk. Van tevoren dacht ik dat ik tijd te kort zou hebben op de huishoudbeurs. Maar dat viel erg mee. Juist omdat we wat later op de dag er waren, werd het al wat rustiger en wij selectiever in waar we wel of niet bleven staan. Een huishoudbeurs is niet compleet zonder lekker proeven. Ook hier waren we wat selectief; Geen kwartier wachten voor een gratis patatje.
Er werden minder gratis dingen uitgedeeld, heb ik het idee. Of waren wij te laat op de dag? Wel vaak een shoppertas kado bij aankoop van iets. Ik heb niet veel gekocht.  Wel een fles waarin het de bedoeling is om stukken fruit in het middenstuk te doen en de fles te vullen met water. Dat water gaat dan naar dat fruit smaken. Lekker. Ik had dat net ontdekt in de supermarkt van een bekend watermerk. Dat was wel met prik, dit is zonder, maar minstens net zo lekker.
Ik ga niet (meer) lopen sjouwen met zware pakken omdat het nu goedkoper is, of lijkt. En toch heb ik iets gekocht waarvan ik nu denk dat dit niet had gehoeven. Spul om je brillenglazen schoner te maken en te houden.
Nu een paar dagen later denk ik nog wel eens aan de zakkensluiter die je zakken van bijvoorbeeld diepvriesgroenten en chips weer dichtsmelt. Misschien was die toch wel handig? Of de extra lange kabel voor het opladen van je mobieltje? Die had ik bijna gekocht, maar ik dacht 6,- te moeten betalen en dat bleek wel 10,- te zijn. Dat heb ik teruggegeven.
Vanaf het metrostation de drukte zien van alle dames die met de trein terug willen is ook leuk. Wat een drukte op de stations!

Daarna nog voor schoonzoons verjaardag naar de meubelzweed. Daar met dochter en schoonzoon samen wat gegeten en dan even die winkel door. Was gezellig samen. Ik had ook nog gekeken of ze hier wèl de tuinstoelen hadden die ze on onze locatie niet hadden. Hadden ze. Maar het was al laat en ik was moe en hoorde toen nog dat ik er een stukje voor moest rijden naar een ander magazijn. Toen wilde ik niet meer. Laat maar. Is nu niet meer verstandig om dit nou nog te doen. Ik moest later ook nog vanuit Amsterdam weer terug naar huis. En dat na zo'n dag. Dat zou net te gek worden.

Mijn ouders en ouders van manlief hebben we  in de afgelopen weekenden ook bezocht. Was goed hen allemaal ook weer even te zien. Mijn moeder wordt nog steeds aan het lijntje gehouden. Heeft een lijn met extra zuurstof voor de ademhaling. Voor het koken op gas doet ze het apparaat en de zuurstof even uit, maar verder heeft ze t echt nog nodig.  Bij de ouders van manlief merken we ook dat de hoge leeftijd zijn tol begint te eisen.

Ik hoop dat het binnenkort wel weer wat rustiger gaat worden, anders kan de drukte ook  zijn tol gaan eisen.
Straks weer lekker rommelen in het zonnetje in de tuin. Kom ik van tot rust. Of een avondje haken aan de tas. Die laat ik binnenkort wel zien.




1 opmerking:

  1. Ik heb vroeger precies dezelfde kast gehad van de buitenkant. Bij mij was het eerst een computerkast. Bij aanschaf laptop heb ik hem als tv kast gebruikt. Jaar of 8 terug gratis af te halen op Mp gezet. De mijne had ook wat krasjes van katten die er op sprongen. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen