14 februari 2016

De eerste sneeuw! En Beleef de Lente!

De eerste sneeuw deze winter is gevallen! Het is niet eens echt een pak sneeuw. Natte sneeuw. Net koud genoeg om even te blijven liggen. Even maar.

 Een foto vanuit de huiskamer van een roodborstje. Geen beste foto, maar toch even iets.



Deze 2 foto's van mussen heb ik ook van uit de huiskamer gemaakt. Je ziet de weerspiegelingen in de ruit.

Om foto's te maken van vogels in de tuin, zou ik eigenlijk met de jas aan buiten moeten gaan zitten en dan heel stil. Anders vliegt een roodborstje heel snel weg. Mussen zijn een heel stuk vrijer. Die komen heel snel weer terug. Een Merel vliegt soms niet eens weg.

Uitgerekend vandaag, nu hier de eerste sneeuw ligt, begint de website weer;
www.beleefdelente.nl
De beroemde website waarop je in de vogelnesten kunt kijken van verschillende vogelsoorten. Daar is altijd wat te beleven! 
De bekende en geliefde tuinvogels, de ooievaar, enkele uilensoorten en enkele roofvogels. Als ze nu niet op of in het nest zijn, hebben ze er ook filmpjes die je kunt terugkijken. Samenvattingen van boeiende momenten.

Ik kijk heel regelmatig op deze site en heb m bij mijn favorieten staan. Ik laat m ook wel eens aan de bewoners in het verzorgingshuis zien. Maar dan is er geen geluid bij. Als we dan zitten te kijken naar het klepperen van de ooievaars en je hoort niets, dan mis je toch iets. Het sprankelt dan veel minder.



1 opmerking:

  1. Hier is de wereld toch wel echt wit : ) Zij het met een dun laagje.

    Die website ga ik zeker eens bekijken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen