17 februari 2016

Groente voorzaaien.

De eerste groente zit in de grond.
Dat klinkt als heel wat. Maar veel is t nog niet. Ik had eens enkele zaadjes gekregen voor andijvie. Die heb ik gezaaid in halve wc rolletjes. Ik heb al meerdere keren gelezen dat dit een handige manier van voorzaaien is. Als straks de plantjes groot genoeg zijn kan ik ze met rolletje en al verpoten. Hierdoor beschadigen de worteltjes niet tijdens het verpoten en krijg je geen terugslag in de groei.


Dat is wat ik gelezen heb. Ik ga het nu op deze manier uitproberen. Vandaag dus de eerste andijvie gezaaid. Eerst weer even door sparen voor nieuwe rolletjes voor ik de volgende groente ga zaaien. Heeft iemand ervaring met deze manier van voor zaaien?

Ik weet nog niet precies welke groentes ik dit jaar wil uitproberen om te kweken. Ik denk dat ik eerst maar eens gewoon opmaak wat ik nog heb liggen. Zo'n goed tuinier ben ik niet echt. Ik ga maar gewoon een beetje experimenteel prutsen en hopen op succes. Zelf opgekweekte groente op je bord, dat lijkt me wel leuk. (Al weet ik ook wel dat aan zelf gekweekte andijvie vaak een heleboel zand zit.)

Ik ga het gewoon proberen; Het eerste kweeksel zit in de grond.







2 opmerkingen:

  1. Ik zaai regelmatig in closetrolletjes voor. Heel fijn om peulen en sugarsnaps voor te zaaien. Ook zaai ik hierin bonen voor. Echt super fijn . Ik spaar de closetrollen van het hele jaar op. Groetjes kreeftje.

    BeantwoordenVerwijderen