25 maart 2016

Haasje van sok



Ze zijn een beetje anders geworden, maar naar t voorbeeld van het filmpje onderaan deze blog hebben wij met ouderen ook deze haasjes gemaakt.




Op donderdagmiddag hebben wij altijd creavereniging. Ik heb dit heel lang verzorgd. Nu heeft een collega dit overgenomen. Gisteren was ik er weer eventjes voor 1 middagje. Voor deze middag had ik eerst andere plannen, maar om half 11 zag ik deze haasjes op internet voorbij komen. Om 13.00 zou ik moeten beginnen. Dus als een speer naar de stad gefietst om de benodigde spullen in te kopen.

De deelnemers waren helemaal verguld met het uiteindelijke resultaat. En ook om het mee naar huis te nemen. Ze vertelden spontaan dat de sneeuwpopjes van een sok die ze eerder hadden gemaakt ook nog steeds in de vensterbank stonden. Dan zijn ze dus goed in de smaak gevallen.

Hieronder zie je het filmpje hoe je de haasjes maakt. Wij hebben de snuitjes anders gemaakt; Met wiebeloogjes, een knoopje als neusje en snorharen van een plastig draadje. Dat maakte het een stuk echter en levendiger.

Maar het kan met gemak nog voor de pasen gemaakt worden. Wij hebben sokjes maat 35 - 37 gebruikt. Kleiner of groter mag natuurlijk ook. Dan heb je ook meer of minder rijst nodig.

Veel plezier met t maken!
Gezegende Pasen gewenst!

1 opmerking: