04 juli 2016

Kluskratje.

Zoon en schoondochter gaan verhuizen.
Op vrijdag 1 juli hebben ze de sleutel gekregen en zijn al druk aan het klussen. Er moet nog veel werk verzet worden. En ze moeten opschieten! Schoondochter is op 3 augustus uitgerekend! 8 maanden zwanger en dan verhuizen. Heftig!
Ik weet nog dat ik zelf zo'n 8 maanden zwanger was toen ik mijn HBO diploma op mocht halen. Maar dat was toch een stukje rustiger dan klussen en verhuizen.

Om ze een heel klein beetje op weg te helpen heb ik ze vanmorgen een kleinigheidje gebracht. Meestal breng je een bos bloemen als felicitatie voor het nieuwe huis. Maar ja, als er nog flink geschuurd moet worden hebben bloemen nog weinig zin. Het is dus iets anders geworden; Een kluskratje.


Een mandarijnenkistje gevuld met gereedschapsdrop, stroopwafels en andere dingen waarvan ik denk dat ze dit lekker zullen vinden. Zeker als je meerdere klussers in huis aan het werk hebt gaat al dit lekkers er snel door.
Daarna een stukje cadeaufolie eroverheen en het is een echt cadeautje.


Op deze manier een cadeautje geven vind ik eerlijk gezegd het leukste. Op een onverwachts moment en een wat minder gebruikelijke insteek. Toch m'n pa maar eens vragen of hij nog een paar mandarijnenkistjes kwijt wil. Wie weet wat ik er nog mee ga doen!


2 opmerkingen: