19 juli 2016

Vakantie! Op de fiets.

We hebben 2 weken vakantie. Manlief en ik. Beide kinderen werken. De een af en toe, de ander hele dagen.
We hebben wel vakantie, maar slapen gewoon thuis. Omdat we nog niet zo lang geleden nog een midweekje naar Texel zijn geweest, blijven we nu thuis. Wel gaan we er veel op uit. Met de fiets. Soms gewoon vanuit huis, soms brengen we de fietsen eerst een stukje weg met de auto. En wat is het mooi bij ons in de buurt!

We zijn een dagje op de fiets geweest naar Drie en Speuld. Daarbij zijn we ook langs het Solse gat gefietst.

Het Solse gat.

Ken je het verhaal van het Solse gat? Je hebt verhalen over het spook bij het Solse gat, de Legende bij het Solse gat en andere verhalen over het Solse gat. We zijn er niet blijven steken, maar doorgefietst en via Putten weer naar huis.

Een fietspad dicht bij Putten.

Een ander dagje;  eerst met de auto naar Welsum. Daar de fietsen van de auto afgehaald en langs de Ijssel naar Deventer gefietst. Dat was een mooie route. Daarna langs de andere kant van de Ijssel weer naar Welsum. Dit was een route van zo'n 35 km. Goed te doen voor recreatieve fietsers.

Bloemenkraam Deventer

3! Ooievaars in 1 nest.



Zicht op Deventer.

Al deze fietstochten hebben we gemaakt aan de hand van fietsknooppunten. Hoe dat werkt leg ik binnenkort uit. Ik heb er niet aan gedacht er een paar foto's van te maken. Dat ga ik nog gauw doen en dan weet je meer. Ik wil de foto's niet zomaar van internet afplukken.

2 opmerkingen:

  1. Leuke tochten.. Ken de omgeving goed, heb zelf in Terwolde gewoond, dus Deventer en welsum zijn meer dan bekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ha jij naar Putten fietsen en ik fiets graag van Putten naar Harderwijk :))))))

    BeantwoordenVerwijderen