13 september 2016

Fietsplan, deel 2.

Ik heb al eerder geschreven over mijn nieuwe fiets via mijn werkgever. Dat stukje kun je hier lezen. Toen ging het meer over de fiets zelf en mijn oude fiets. Toen ik dat stukje schreef was het feitelijke fietsplan nog niet afgehandeld.
Met mijn leidinggevende was afgesproken dat hiervoor de uren die er nog stonden van voorgaande jaren gebruikt zouden worden.

Vanmorgen had ik een spitochtendje; even spitten in mijn administratie of alles nog klopt. Kloppen de door mij gewerkte uren? Kloppen mijn vakantie uren? Klopt mijn loonstrook? Niet dat ik alles tot op de cent ga narekenen, maar ik controleer altijd wel even de hoofdlijnen. Ik ben dat vanmorgen gaan doen om ook eens te kijken hoe het zit met mijn uren.
Ik heb een min-max contract van 13- 18 uur. De uren boven de 13 uur werden altijd uitbetaald. Het lijkt wel of dit ineens gestopt is!
In juli is er 54.60 uur berekend voor opbouw PFZW: 4,3= 12.70 uur per week.
In augustus is er59.60 uur berekend: 4,3= 13.86 uur per week.
En nou komt het;
In juni heb ik 77.5 uur gewerkt volgens de tabellen.
In juli heb ik 76 uur gewerkt.
In augustus heb ik 84.5 uur gewerkt.
Ik moet er even bijzeggen dat ik voor de 2 weken vakantie in juli 13 uur per week heb gerekend. Dat de urenverrekening altijd een maand later is. Vandaar dat ik juni er bij heb gezet.
Die uren kloppen dus al niet! Ik wacht even deze maand af, en dan ga ik hier achteraan.

Ook zag ik dat de uren van het fietsplan niet kloppen. Er zijn uren van dit jaar verkocht, zoals dat heet. De uren van vorige jaren staan er nog net zo. Hier heb ik al wel een mailtje voor naar de administratie gedaan. Ik heb nog 3 weken gepland staan voor de rest van dit jaar. Het zou toch vervelend zijn al ik straks ineens te kort kom.

Zo zie ik maar weer eens dat het toch goed is om af en toe een spitochtendje te houden. Niet spitten in de tuin, maar in je administratie. Dingen waarvan je verwacht dat het zo gaat lopen als afgesproken, kunnen toch anders verlopen. Dat is ook zo met het aangaan van je contracten voor bijvoorbeeld energie. Gaat het zo als is afgesproken?

Kijk jij ook wel eens je administratie na op deze manier? Wat ben jij toen tegengekomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten