02 januari 2017

2017 is begonnen!

Zo liggen de nieuwe kalenders wekenlang te wachten op het nieuwe jaar, en zo ineens heb je het eerste blaadje er al af gescheurd.
Wat is alles snel gegaan.
Oudjaarsavond is ook heel snel gegaan. Wij gaan meestal met de kippen op stok, omdat manlief er al om 5 uur uit moet. Dan is doorgaan tot bijna half 2 s'nachts wel een hele tijd later dan normaal.
Maar wat ging het snel.
Overdag is manlief druk geweest met oliebollen bakken in de schuur. Dit doet hij al zo lang ik hem ken. Vroeger met de kinderen samen. Nu was het wat rustiger in de schuur.
Mijn vader was wel de hele dag bij ons, maar hij vond het veel te koud in de schuur. Hij kwam wel even kijken en zag dat man t weer goed voor elkaar had; Top 2000 aan, jas aan, biertje er bij en bakken maar. Omdat er nu thuis ook niet meer zo'n kinderschare om ons heen loopt hoefden we er ook minder te bakken.

De eerste lichting oliebollen. Nog warm van het bakken. Heerlijk!

s'Middags heeft pa met kleinzoon de serie over Harley Davidson zitten kijken. Kleinzoon is eind van de middag naar Rotterdam gegaan om de jaarwisseling daar met vrienden te vieren. Dochter was weer een weekje in Assen en zou nieuwjaarsavond pas weer thuiskomen.
Dus waren we oudjaarsavond met zijn drietjes; pa, man en ik. Wat gaat zo'n avond snel als je gaat sjoelen. We hadden alle drie heel lang niet gesjoeld.
En zo ineens was het nieuwjaar!

Hoe zal dit jaar zich ontvouwen?
Wat komt er op ons pad?
Zien we de toekomst met angst en beven of met vertrouwen tegemoet?
Ik denk dat het soms ook een keuze is; vertrouwen.
Er is een lied waarin je zingt;
'k stel mijn vertrouwen, op de Heer mijn God...
want in Zijn hand, ligt heel mijn levenslot. 
Hem heb ik lief, Zijn vrede woont in mij. 
'k zie naar Hem op en weet Hij is mij steeds nabij.

 Ken je dit liedje niet dan kun je het hier via Youtube beluisteren.



Toch vind ik dat in de praktijk wel eens lastig. Ben ik al heel lang druk met zorgen maken, onrustig zijn over dingen, dingen willen regelen, veranderen die helemaal niet in mijn vermogen liggen....

Dan is het goed om af en toe toch die stem te horen die mij vraagt om mijn vertrouwen toch op God te stellen. Ik hoop in het komende jaar meer vanuit Zijn vertrouwen te wandelen en handelen.
Dat is soms een wandelen met God vanuit een volste vertrouwen en in volle vrede, maar soms is het ook een keuze.  Ik hoop dit nieuwe jaar veel met God te wandelen.
Ik hoop dit ook voor jou.



1 opmerking:

  1. Dat is een mooi lied! Ik kan me voorstellen dat het rust kan geven. Ik kan me ook altijd erg zorgen maken over dingen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen