21 februari 2017

Zegeltjes en punten sparen...Wacht niet te lang met inwisselen!

Schreef ik een paar dagen terug over mijn zorgvuldig gespaarde Euroclix...Daar is totnogtoe helemaal niks mis mee.

Wèl met andere punten die ik even zorgvuldig had gespaard...:-((

Kwam ik van de week bij de kapper, hoorde ik haar tegen een andere klant uitleggen dat het puntensysteem per januari was vervallen. Dat ze het zelf ook wel zuur vond: Pas half december hoorden de medewerkers dat het systeem per januari verviel. Dus alleen de klanten die in die laatste 2 weken van 2016 naar de kapper zijn geweest hebben hun punten kunnen omzetten. Alle anderen zijn alles kwijt. Zij vonden het zelf ook zuur. Konden ook echt gelijk niet meer in het oude systeem vanaf 5 januari. We konden de kaart doorknippen en weggooien zei ze.

Die kapperspunten ben ik dus kwijt.
Dat heeft me wel aan het denken gezet over de Euroclix en de pot met andere spaarzegeltjes.  Die heb ik vanavond maar eens leeggekieperd op tafel. Alle oude spaarkaarten maar eens opgezocht en gekeken wat ik nog heb.
Dit is globaal mijn oogst;

Nog enkele spaarkaarten van
bakkerij Het Stoepje,
van Gouda's Glorie,
van Gulf benzine, (Kan ik er nog wel iets mee?
de lokale bloemist (Spaarkaart vol, Morgen gelijk inwisselen!!)
Douwe Egberts ( Wel 695 punten....theelepeltje?),
van de schoenenreus (Die is failliet, toch?)
en nog een hoop losse zegeltjes van "geenideewaarvandaan"

Heb jij ook zo'n pot met allerlei zegeltjes? Misschien niet zo'n gek idee om 'm toch eens op de kop te zetten en te kijken wat je concreet kunt oogsten.
En er maar gelijk werk van maken, toch zonde om t bij t oud papier te moeten gooien.
Die euroclix ga ik ook toch maar inwisselen.

3 opmerkingen:

  1. Ik spaar alleen zegels bij de supermarkt. De rest kom ik te weinig. Ook geen klantenkaarten ed de aanbiedingen zijn toch niet praktisch voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zegeltjes van de plaatselijke slager heb ik nog steeds niet ingewisseld. Zolang hij niet failliet gaat......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Idem voor cadeaukaarten en -bonnen. Ik moet iets kopen bij een winkel waar ik niets nodig heb maar als die winkel ook failliet gaat heb ik niets. Stom is dat ! Groetjes, Anne-marie

    BeantwoordenVerwijderen