07 juni 2017

Besparen? Op de kleintjes letten? Koop groot in.

Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden...

Kijk eens goed naar de prijzen...
Een klein tafelbusje van 125 gram kost je 0,34
Een grotere bus met 500 gram kost je 0,57
Een hele kilo zout kost je maar 0,33!

Begrijp me goed, het gaat mij niet om het merk of de winkelketen. Het gaat mij puur om de hoeveelheid en de prijzen.
Zeker als je alleen woont grijp je waarschijnlijk het eerste en als vanzelfsprekend naar het kleinste potje zout. Een klein tafelbusje. Maar voor dit kleine busje zout betaal je zelfs meer dan voor een hele kilo!
Dat kleine busje kost je omgerekend naar een kilo maar liefst 8x 0,34= 2,72!Terwijl de kilozak er naast staat voor 0,33. Van hetzelfde merk en dezelfde kwaliteit.

Ja tuurlijk weet ik ook dat het nu om een zoutvaatje gaat en om heel kleine bedragen. Hier kun je geen armoe door lijden. Maar ik wilde je  dit  laten zien om je wel even bewuster of wakker te maken. Wat je nu ziet met dit zoutvaatje is vaak met veel meer dingen zo. Grotere hoeveelheden zijn in verhouding veel goedkoper. En die grotere voorraad? Je hoeft je voorraad geen brood voor te zetten zeg ik wel eens. Dus kost het je niets om te bewaren.
En als je er wat meer op let kan het je wél veel gaan schelen in je huishoudportemonee.

Nu je dit gezien hebt zullen je vast veel meer van dit soort prijstrucjes  opvallen in de supermarkt. Deel je ze hier met ons?

2 opmerkingen:

  1. hoi Hannie, ik krijg zo'n grote kilo zak in geen tien jaren op, vandaar dat ik altijd zo'n klein vaatje koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met heel veel dingen is het dat zo.. Denk maar aan rijst, geld hetzelfde voor...
    Maar je hebt wel gelijk, en eigenlijk is het idioot...

    BeantwoordenVerwijderen