27 september 2017

Makkelijke maaltijdsoep!


Eergisteren gemaakt en gisteren opgegeten; makkelijke kikkererwtensoep. Op zich is de soep snel genoeg om op de dag zelf te maken, maar een dag eerder gemaakt smaakt deze soep lekkerder.
Kikkererwtensoep....Deze soep is zelfs lekker als je al gruwt bij het idee...
Ik had ook een vaag onbestemd gevoel bij de naam kikkererwtensoep....Klinkt wel heel erg "alternatief". Zeker de mannen hier in huis zijn hier, laten we zeggen, een beetje gevoelig voor. Toen de soep klaar was werd dan ook als eerste door manlief de vraag gesteld, "Hee zit er geen vlees in?" Ehm, nee. Niet eens aan gedacht en ook niet gemist. Ik heb er toen nog gauw n pakje hamblokjes in gedaan. Die had ik toch nog liggen. Ben ik 'm een beetje tegemoetgekomen en eten we toch kikkererwtensoep. ;-)

Recept;
3 kleuren paprika's in blokjes. (Ik heb altijd een voorraadje zelfgesneden in de vriezer. Dan heb ik altijd voor het grijpen) 
2 Blikjes kikkererwten
Blikje mais 
Pot of zak pastasaus Basilicum
(Ik heb er dus een pakje hamblokjes bij in gedaan, smaakte er best bij)
Ik denk dat er naar smaak ook een gefruit uitje bij kan.
Bak de paprikablokjes zo'n 5 minuten. Met of zonder ui. Voeg de afgespoelde kikkererwten, pastasaus en uitgelekte mais toe en 300 ml. warm water. En als je wilt de hamblokjes.
Laat dit een minuut of 10 pruttelen. Breng verder op smaak met een snufje zout en peper.
Lekker in een grote soepkom met n versgebakken stokbroodje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten