30 december 2017

Het oude jaar en het nieuwe. 5 meest gelezen Blogs.

Al weer een jaar voorbij. Wat gaat het hard! Zo ben ik heel druk bezig om de eerste sneeuwklokjes de grond uit te kijken en zo is het jaar al weer om.
voor veel mensen is het een moment van terugkijken, vooruitkijken en nieuwe dingen plannen of wensen.

Terugblikken kun je op heel veel manieren doen. Ook met heel veel verschillende intenties. Ligt ook een beetje aan in welke stemming je op dat moment bent.
Somber en grijs net zoals het weer? Dan ben je misschien eerder geneigd om te kijken naar dingen die niet gelukt of gehaald zijn. Dan maar weer als voornemen voor volgend jaar?  Of het hele idee maar laten varen?
Of zit je anders in je vel, en struikel je haast van alle plannen en goeie verwachtingen voor het komende jaar? Die grote reis, dat nieuwe huis, diploma en dan....,
Stiekem een beetje dromen over wat als je wel een grote prijs in een of andere loterij zou winnen? Wat zou je daar allemaal mee kunnen?...
Of zit je gewoon op de bank je deken te haken en bent al aan het aftellen dat al "dat gedoe" weer voorbij is en alles snel weer gewoon.

Ik wilde eens met een paar muisklikken terugkijken in de statistieken van mijn blogs. Eens kijken welke artikelen nu het meeste gelezen zijn. Welke de meeste reacties hebben opgeleverd. Welke reacties waren dit dan en wat kunnen we ermee? Maar echt in de statistieken duiken is me niet gelukt. Niet zoals ik wilde. Ik zie wel een lijstje met een soort van top 10 in meest bezochte sites, maar dit gaat dan over alle blogs die ik in de loop der jaren heb geschreven. Daar is dan geen vergelijken aan. Het ene artikel is net een maandje geleden geschreven en het ander al 5 jaar of zo. Bovenaan in de kijkcijfers prijkt het stuk over van oliebollenmix naar krentenbrood. 
Deze lijkt het meest gelezen te zijn. Voor nu is dat wel weer actueel; Volgende week is weer overal oliebollenmix in de  opruiming en gaat het soms voor een habbekrats weg. Ik verwijs je er dus toch maar even naar, kun je er je voordeel mee doen.
 Nog even een andere tip tussendoor omdat er naar gevraagd werd; Wil je amandelspijs bij je brood in doen, dan kan dit niet zomaar in een broodbakmachine. Ik zou dan het programma op "deeg" zetten, er tijdens de piep voor rozijnen de rozijnen, krenten, noten, abrikozen of ander lekkers in doen. Pas als het deeg klaar is deze uit de machine halen en op de bakplaat leggen. Dan over het midden een rol amandelspijs leggen en de helft van het deeg over de spijs heenklappen. Dit in de oven bakken. Succes met je stol!

Ik heb op een andere manier alsnog gevonden welke stukjes dit jaar het meest gelezen zijn.
De top 5 van de meest gelezen stukjes dit jaar; Gemakkelijk terug te lezen door op de link te klikken.

1. Zegeltjes sparen, wacht niet te lang met inwisselen!
2. Je aankooptopper op de huishoudbeurs.
3. Hooggevoeligheid of HSP
4. Boeket voor vorige bewoners, na 6 jaar!
5.Is t een auto? Of toch een brommer?

Al speurend merk ik wel dat het lezen net zo gaat als met het schrijven. Ik schrijf over van alles en nog wat. Er is geen lijn of thema in terug te vinden. Dit is ook zo in de lezerscijfers. Ik kan geen trend ontdekken in wat nu het meest gelezen is.
Welk stuk of onderwerp spreekt jou het meeste aan?

Ik blijf dus komend jaar gewoon over van alles en nog wat schrijven. Soms focus ik me wat meer op het één, dan weer op het ander. Soms ook helemaal niet en is het zomaar een gedachte of gebeurtenis die voorbij komt.

Voor nu sluit ik af met je een hele fijne jaarwisseling te wensen, een heel mooi en gezegend 2018! Voor jou en iedereen die je dierbaar is.



1 opmerking:

  1. Op mijn blog Huisvlijt schrijf ik ook over van alles en nog wat, net als jij op je blog.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen