05 mei 2018

Nestelende pimpelmezen!

Al in het hele vroege voorjaar heb ik foto's gemaakt toen de pimpelmezen bezig waren met woninginspectie:


Ze zijn alleen niet in deze kast gaan nestelen, maar in de kast anderhalve meter verderop.Ze hebben gekozen voor een nieuwere kast. Pimpelmezen zijn iets kleiner als koolmezen. De pimpelmezen hebben een blauwe pet, de koolmezen een zwarte; zwart als kool.
Intussen hebben ze jongen. We hebben ze al gehoord. Er wordt nu druk af en aan gevlogen door pa en ma Mees.

Wat is het dan mooi om onder de druivenstruik, in het zonnetje te zitten en gewoon in alle rust er naar te kijken!

 Als je goed naar deze foto kijkt zie je zelfs de rups die de mees in zijn bek heeft voor de jongen. Kon ik ze maar laten weten dat er héél veel rupsen in mijn rode bessenstruik zitten. Hoeven ze niet zo ver te vliegen.




1 opmerking:

  1. Wat leuk zeg! Nu twijfel ik of wij ook pimpelmezen hebben. Ik dacht altijd koolmeesjes, maar daar lijken deze dus ook op.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen