25 mei 2022

Limonade zelf maken. Makkie!

Ik heb zelf limonade gemaakt. 


Onverwachts lekker. Dus dit wil ik met je delen om ook te kunnen doen.

Bij de AH kocht ik een net vol met citrusvruchten voor €1,- Een flinke zak vol mandarijnen, sinaasappels, 1 grapefruit en 1 citroen. Met t warme weer van vorige week leek het me wel leuk om er eens limonade van te maken. Ik heb een heel makkelijk recept voor je. Ik heb er 1 sinaasappel en die ene citroen voor gebruikt.

Zelf limonade maken;

Neem het sap van 1 sinaasappel en 1 citroen. Dit zal ongeveer 200 ml of 1 kopje zijn. 
Smelt een even groot kopje suiker met een kopje water in een pannetje. Suiker goed oplossen. 
Voeg daarna het kopje sap van de sinaasappel met citroen toe.
Je hebt dus 3 gelijke delen; water suiker en fruitsap. 
Je kunt natuurlijk ook andere fruitsoorten proberen.
Ik heb de vezeltjes er niet uit gezeefd, maar dat kun je wel doen als je dat wilt. 
Nu heb je limonadesiroop. 
Dit kun je naar smaak aanlegen met lekker koud kraanwater of bruiswater. IJsblokje erbij en genieten maar.

Laat je me weten met welke soorten fruitsap jij het hebt geprobeerd en hoe je dit is bevallen? Ik ben ook benieuwd. 
 
Deze limonade is lekker puur. Er is niets anders dan suiker toegevoegd. En met suiker kun je zelf nog kiezen voor welke je gaat. De gewone kristalsuiker, rietsuiker of nog een andere.




2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Ik ga het proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gisteren vlierbloesem limonade gemaakt; 50 schermen geplukt, beestjes eruit, (niet afspoelen) een nacht onder water zetten, dat water zeven in een kaasdoek, met per liter kg suiker en sap van citroen + schil. op vuur zetten af en toe roeren tot de suiker opgelost is, dan nog 20 min koken. koel en droog bewaren in weckflessen (of beugelflessen) ik had bijna 5 liter yummie!

    BeantwoordenVerwijderen