15 januari 2023

Hee, hallo. We hebben elkaar lang niet gesproken, hoe is het met je?

Hee, hallo! 
We hebben elkaar lang niet gesproken! Hoe is het met jou? 
Had jij het ook zo druk met alles? Tjonge wat is de tijd gevlogen! Zo ineens is zelfs de eerste maand van het nieuwe jaar alweer half voorbij. 
 
Wat is er veel gebeurd in de afgelopen maanden. 
We hadden een korte vakantie begin december;
In die vakantie werd ik ziek en herstel duurde langer dan gewoonlijk. Ook dat hoor je veel van anderen. Ben jij nog vrij gebleven van de griep, Corona of verkoudheid?
 
We hadden de feestdagen als verjaardagen, sinterklaas, kerst en jaarwisseling. Mooie dagen. 
Er waren moeilijkere dagen, waarin we binnen 12 dagen 3 mensen uit onze omgevening moesten begraven. 
En er waren gewone dagen waarop je werkt, kerkt, de was en de boodschappen doet. 
 
Soms druk bezig met het verder ontdekken in mijn nieuwe vrijwilligerswerk in de kerk. 
Contakten met familie,vrienden en anderen. Ouders en kinderen die komen logeren geven een gezellige drukte.
Bijzondere dagen omdat mijn dochter appte dat zij toch een weekje kon komen logeren! Haar man mocht niet mee, hij kreeg geen visum voor Europa. Daar zijn ze nu nóg steeds mee bezig en dat kan nog maandenlang duren. Hiervoor wil de IND nu álles van ons weten. Nog net niet onze pincode, maar wel hoeveel we verdienen, waar we werken, wat onze relatie is met onze schoonzoon.... Wat denk je zelf, we zijn bij hun in Liberia geweest, in Libanon en nu zouden we graag zien dat onze dochter en hij nu eindelijk eens bij ons komen. We hebben hen vorig jaar al zelfs officieel uitgenodigd, maar hij mag nog steeds niet komen.

En dan heb ik het alleen nog maar over de dingen die ons als gezin aangaan. 
In Nederland en de wereld is ook heel veel gebeurd; De oorlog in Oekraine duurt voort. In China leefde Corona weer explosief op. De gas- en energieprijzen zijn omhoog gevlógen, net als de boodschappen en eigenlijk alles waarvoor betaald moet worden. Dit heeft iedereen ook wel min of meer in zijn greep. Ik heb ook vaak met de gedachte gespeeld om hier over te schrijven, of bespaartips te geven. Maar ja, je kwam het op zó verschrikkelijk veel plekken tegen, dat ik me afvroeg of ik daar dan nog wel iets aan kon toevoegen. Dus heb ik me hierover een poosje kalm gehouden.
Ik weet wel, iedere blogger, vlogger of hoe je ook iets met social media doet heeft zijn eigen netwerk(je). In je eigen netwerk(je) kun je dus best wel eens iets nieuws brengen, soms zonder dat je door hebt dat het voor de lezer wel iets nieuws is. 

Nu het nieuwe jaar al weer "ruim" 2 weken oud is wil ik weer vooruit kijken verder het jaar in. 
Met collega's zijn we al weer druk aan het plannen en verschuiven voor de vakantieplanning; Wie gaat er wanneer. Van onze 4 ingeplande weken heb ik er al 3 verschoven. Zelf ben ik niet van zo vroeg plannen, maar ja, je moet afstemmen met je collega's en als die wel vroeg zijn kun je 2 dingen doen; onderling afstemmen of er omheen plannen, dus vakantie nemen als je collega's geen vrij nemen. Of we weg gaan en waarheen, daar hebben we nog geen plannen voor. Heb jij dat al concreet? Na Corona merk je dat meer mensen later plannen, want wie weet... We zijn de wereld veel minder onbevangen gaan bekijken. We beseffen met elkaar veel meer dat het allemaal niet zo maakbaar is dan we tot enkele jaren geleden dachten.

Mijn bloggen is er in de afgelopen maanden helaas niet van gekomen. Ik merk wel dat er lezers zijn die m'n stukjes gemist hebben. Dat ga ik komen jaar helemaal goedmaken! Dat ben ik in ieder geval wel van plan. Maar ja, ik schreef net dat niet alles maakbaar is. Dus ik ga hier ook geen beloften zwart op wit doen dat ik komen jaar meer van me laat horen. Waar zou je over willen horen trouwens? Zijn het juist de tips vanuit allelei invalshoeken? Zijn het juist de verhalen over mijn dagelijkse belommeringen? Of wat meer filosofische beschouwingen?  Mijn relatie met God? Creatieve tips? Laat t me maar weten.
 
Ik denk dat het weer heel breed blijft, zo ben ik. Nee dat bedoel ik niet. ;-) 
In centimeters ben ik gelukkig al ietsjes minder breed. 
Mijn andere voedingspatroon gaat goed. 
In het afgelopen jaar heb ik met succes fysio gehad ivm artrose in mijn knie. 
Dus nu wil ik nu wat kilo's kwijt om verergering te voorkomen.
Ik ben breed in mijn belangstelling en hoop die ook met jou te delen komend jaar.

3 opmerkingen:

  1. Schrijf jij maar lekker wat jou bezig houd ik lees ze graag voorkeur heb ik niet. Ik weet soms ook even niks dan denk ik oh ik wil nog wat plaatsen ....maar wat. Vaak ben ik nog geen half uur verder of het blog is alweer gevuld. Vaak ook voormijzelf heel verrassend.
    Groetjes uit putten 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om weer eens bij je te lezen. Dat was voor mij al een hele tijd geleden. Ik blog zelf niet zoveel meer en dan komt bijlezen er ook niet van. Ik vind 'van alles wat' blogjes altijd leuk, het maakt niet uit.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga maar gewoon lekker door met schrijven. Gewoon leuk om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen