23 mei 2011

Macaroni met spinazie en Boursin

Vanmorgen heb ik een ruime 1,5 kilo prei kleingesneden. Het was in de aanbieding, €1,- per kilo. Dan is het wel handig om een voorraadje aan te leggen. Ik heb de prei gewassen en vries ik rauw in. Als ik dan macaroni, nasi of zo maak dan grijp ik een handvol prei uit de vriezer en een handvol paprika. Dit doe ik er dan extra doorheen. Geeft net wat extra aan het eten. Ik doe dat al jaren zo en gaat heel goed.

De prei en de paprika wordt dan door 2 van de zoons er op hun bord wel weer uitgevist;-) maar de meesten vinden dat toch wel lekker, dus hou ik dat vol.

Vorige week heb ik eens andere macaroni gemaakt. Meestal maken wij macaroni met de bekende rode tomatensaus (en prei en paprika), maar deze keer was de macaroni groen. Je had hun gezichten moeten zien!

Het recept is zo eenvoudig dat ik het een studentenrecept vindt.

Kook een pak, of zak van 400 - 500 gram macaroni zoals je gewend bent of zoals het op het pak staat. Je bakt een pakje (1 of 2)spekjes uit, roert daar een pak diepvries of verse spinazie doorheen. Neem wel de grof-gehakte spinazie, niet de a-la-creme; dan wordt het zo'n vaag groen prutje. Goed warm laten worden. Roer er dan een pakje Boursin of andere kruidenkaas doorheen.  Tot slot roer je er de gare macaroni doorheen. Heerlijk. (en nu eens geen vissende jongens aan tafel.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten