15 oktober 2011

Vakantieweekje (1)

Manlief en ik zijn vorig weekend weg geweest.

De kinderen (tussen 14 en 20 jaar) bleven thuis, en dat was best spannend.Hoe zou dat gaan onderling? Zal het wel goed gaan tussen de een en de ander? Hoe treffen we het huis aan bij thuiskomst? Kijk, dat ze dan niet uitgebreid aardappelen, vlees en groenten gaan koken lijkt me vanzelfsprekend. dat wordt een weekend van de P; Pizza en Patat. Nou dat had ik dus al wel in huis. (Had ik eigenlijk wel patat genoeg voor ze?) Maar een weekendje wat minder verantwoord eten, daar krijgen ze niks van. Dus daar maakte ik me geen  enkele zorgen over.

Wij zijn naar Noord Beveland in Zeeland geweest en hadden daar een stacaravan gehuurd. Wat hebben we in dat weekend veel water gezien, vooral hemelwater.



Maar goed, ook al konden we er niet echt goed op uit trekken, je bent toch even echt samen. Heerlijk even tot rust komen. Veel met elkaar bespreken, vanuit die ontspanning. En dan is het misschien ook wel goed dat je niet dat weekend vol plant met uitstapjes. Wel konden we echt uitwaaien, er stond veel wind, en vrijdagavond en maandagmorgen was het even droog. Heerlijk om dan even naar het strand te gaan, of een ommetje te maken langs de dijk met de schapen.
Zeker van deze wandeling langs de dijk en de schapen, ganzen en twee fazanten heb ik genoten!

Op dinsdag waren we al wel thuis, maar hadden we gereserveerd om gebruik te gaan maken van mijn verjaardagskado; een waardebond van een sauna-arrangement hier in de buurt. Op dinsdag is het badkledingdag en hoef je niet in je blootje te lopen. Wij waren ooit, afzonderlijk, in een ver, grijs verleden, wel eens in een sauna geweest. Nu dus voor het eerst samen. Hoe zou het gaan? Zou het wel uit te houden zijn in die hitte? En met dat stoom? Het schijnt er op badkledingdag erg druk te zijn, is dat ook storend druk?  Hoe moet dat daar allemaal? welke volgorde moet je aanhouden als beginner? En het eten na afloop, zou dat een beetje gewone kost zijn, of allemaal van dat supergezonde onbekende spul zijn? Nou, dat viel dus allemaal erg mee. Al kon de uitleg bij binnenkomst veel beter. Nu moest je het maar uitzoeken en ervaren. Manlief zag er vooral tegenop of hij het er wel zou kunnen uithouden. Hij vond het juist heerlijk. Zelf was ik in het begin wat ongedurig; wilde eerst alles zien, voor ik me de rust gunde om "de tijd uit te zitten in een saunakamer".  Het eten na afloop was lekker, net naast gewoon, of gewoon als je wilde. Maar niet dat voor ons vage spul van tofu, biologisch -dynamisch of zo. Dit heet dan een wellness- center. Maar die weldaad van die wandeling langs de dijk, met de schapen, ganzen en fazanten, past denk ik beter bij me. Misschien al ik vaker naar die sauna zou gaan, ik weet hoe het daar reilt en zeilt, ik dan meer van de rust daar zou genieten. Weet ik niet.

1 opmerking:

  1. Die foto van het water met de windmolens op de achtergrond vind ik erg mooi!
    Groetjes,
    Thara

    BeantwoordenVerwijderen