03 februari 2012

Kippies in de kou

Het weer veranderd sneller dan ik bloggen kan.
Ik heb gisteren een foto gemaakt om te laten zien welk kunstwerk er ontstaat door het bevriezen van het water van de kippen, nu kan ik alweer nieuwe foto's er bij maken om te laten zien hoe ze ingesneeuwd zijn.
Door de strenge vorst bevriest het water van de kippen snel. Ik moet meerdere keren per dag het water omwisselen om ervoor te zorgen dat ze bij het water kunnen. Er zijn wel speciale warmhoudplaten te koop om onder je drinkbak te zetten, maar die zijn me iets (veel!) te prijzig. Ik wissel heet wel een paar keer; kleine moeite. Ik moet er alleen wel op tijd aan denken.

Gisteren heb ik dus een foto gemaakt vanhet kunstwerkje dat ontstaat door het bevriezen van het water.
De buitenkant bevriest het eerst en dan ontstaat er een mooie glazen schaal van water.



Als ik deze glazen schaal op het aanrecht neerzet is t met een uurtje verdwenen. Hier zie je dat de bank nog vrij is van sneeuw. Gisteren heb ik ook foto's van de tuin gemaakt om te laten zien dat het hok ondertussen toch maar verplaatst is naar een drogere plek in de tuin. Nu staat het hok onder de grote conifeer.

Vanmorgen tijdens het boodschappen doen begon het te sneeuwen. Nu, eind van de dag sneeuwt het nog en ligt er een dik pak.


Ben vanmorgen toch even naar de stad geweest om de CD's op te halen van Michael W. Smith. Hij had al eerder een instrumentale cd gemaakt en onlangs weer een. Manlief had nog cd-bonnen voor zijn verjaardag liggen en wilde die graag daarvoor gebruiken. Gelijk even rondgeneusd in de winkel (http://www.sjemen.nl/) en werd ik geattendeerd op het boek van Doro Wiebe; Verstrikt in het systeem. Het boek was afgeprijsd en heb ik mezelf dat boek gegeven. Ook heb ik in de stad een pakket opgehaald dat voor me klaar lag bij een kialapunt. Ook met verwenspulletjes.
Ik was de gewone boodschappen nog aan het opruimen toen er al hulp aankwam om het lekkende aftapkraantje naast de watermeter te repareren. Dat is nu gemaakt.
Zometeeen ga ik de spullen maar vast klaarzetten voor het avondeten straks. Dit weekend zijn we met zijn achten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten