11 december 2012

Voorbij vliegende weken in december.

De weken vliegen voorbij. Er is zoveel te doen, er gebeurt zo veel dat sinterklaas vieren al weer lang geleden lijkt. Dat is het ook wel; het is nu al 11 december en wij hebben het op 1 december gevierd. sinds de sinterklaas hebben we er een "huisgenoot" bij. Een grote egel is aan mijn verzameling toegevoegd. De surprise was zo leuk en goed gemaakt dat deze voorlopig aan mijn egeltjesverzameling wordt toegevoegd. Kijk maar;
Deze egel is gemaakt van papier maché en een opgeblazen ballon. Daar zit een hoop werk in! En dat juist gemaakt door degene die het hardst roept dat hij geen surprises wil maken. Dankzij zijn vriendin heeft hij zich er toch op gestort en is tot dit prachtige resultaat gekomen. Nu roept hij weer dat hij volgend jaar geen surprises wil maken. Gelukkig heb ik nog een heel jaar om te lobbyen voor het maken van surprises. Zijn vriendin kreeg deze surprise; Dit stelt hen voor, gezeten op een roze wolk. (Pas verkering)
Zelf heb ik een megafles nagellak gemaakt voor degene die ik had. Zij doet de opleiding uiterlijke verzorging.
Op 5 december heb ik sinterklaas gevierd op mijn werk. Niet de traditionele audientie bij sint op schoot, maar een sinterklaasbingo waarbij sinterklaas en 3 pieten binnen kwamen vallen. Zij hebben ook enkele rondes bingo gedraaid. Bij de sinterklaasbingo waren alle bingoprijzen ingepakt in sinterklaaspapier.

Na afloop kreeg iedereen die niets had gewonnen toch nog een pakje. Ik vond het best spannend, ook om het te organiseren. Ik had er tot nu toe weinig mee te maken gehad. Degene die die dagen werkt organiseert het ook. Ik had nog niet eerder tijdens of rondom sint gewerkt en had de kunst nog niet af kunnen kijken. dit jaar moest ik het gelijk organiseren. Gelukkig heb ik de durf gehad om mijn collega's om hulp te vragen en heb ik die ook volop gehad! Samen hebben we gezorgd voor een gezellige sinterklaasmiddag voor de bewoners. Het voelt als een warm nest als je zo'n steun ontvangt van je collega's.

Zondagmiddag heeft een zoon en vriendin de kerstboom opgetuigd en de kamer versierd. zij vonden het leuk om te doen zo samen, en ik had er even geen puf voor. Zij blij dat ze het mogen doen, ik blij omdat ik er lekker rustig zittend, naar kon kijken. Dat is ook wel genieten hoor, als je zo onder genot van een kopje koffie kunt zitten kijken naar het gekeutel van die twee.

Maandag ben ik een dag met manlief meegeweest met zijn vrachtwagen. Vanuit het midden van het land de dijk naar Enkhuizen over, naar Alkmaar, afzakken naar Maasdijk en dan weer terug. (Er zaten nog wel enkele andere plaatsen tussen.) Je ziet en beseft dan veel onderweg. Daar schrijf ik een andere keer nog wel over.
Op dit moment ben ik aan het afwachten want er komt iemand langs om het blauwe servies te komen kopen. Hij zou tussen 10.00 - 14.00 komen. Ik verkoop het toch. Ik gebruik het amper en ik moet iets doen om niet steeds kriegel te worden van ruimtegebrek. Ik heb via faceboek begrepen dat het een servies is wat je vroeger bij elkaar kon sparen van zegeltjes van zeeuws meisje. Ik weet dat niet. Ik weet wel dat mijn moeder er vroeger ook wat kopjes van had.
Vanmiddag wil ik op verjaardagsvisite. Vanavond 10 minutengesprek op school van de jongste. Morgenavond huisgroep in huis waar ik nog alle voorbereiding voor moet doen.
Binnenkort kerstvakantie.....

1 opmerking:

  1. Leuk he, wat sommigen van die surprises kunnen maken. Mijn man is ook een kei in het maken van surprises.
    Dit jaar hebben wij sinterklaas gevierd met het sinterklaasspel. Dat was ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen