04 juni 2014

Haakdeken of streepjesdeken

 



Crochet Along 2014. Haak je eigen deken.

Elke week krijgen de haaksters weer  een nieuw patroon voor de volgende toeren van die week. Zo heb je aan het eind van het jaar een mooie, zelfgehaakte deken. Het idee is vanuit het engels. Er zijn enkele nederlandse dames die het opgepakt hebben om het in het nederlands te vertalen en zo verder te verspreiden.

Bij ons in de haakgroep is iemand heel druk bezig met het haken van de streepjesdeken.
We zien met eigen ogen dat deze heel mooi wordt. Dat is dus een inspiratie voor de ander haaksters onder ons. Er zijn er die er alsnog aan mee willen doen en mee willen haken. Gisteravond hadden we weer een haakavond en kwam het weer ter sprake. Ik heb beloofd om te zoeken naar verdere informatie over het haken van de deken.

Krijg je er ook zin in om zo'n deken te maken?
Hier is alvast een link; Strependeken 2014  
De initiatiefnemers zijn Tertia Mulder-Wonnink en Jolanda Verschiere-den Toonder.
Zij hebben dit patroon vertaald en zullen het in gedeelten aan gaan bieden: een aantal strepen per week.
Heb je Facebook? Dan bestaat de mogelijkheid je bij deze speciale Crochet Along 2014-groep aan te melden: Facebook deken haken 
Ben je begonnen met meehaken? Laat t ons ook weten, we zijn benieuwd.
Ook in ons haakgroepje kun je mee haken, aan de deken of iets heel anders. Welkom.

 
Zelf ben ik (nog) niet aan zo'n deken begonnen. Het haken lijkt me leuk om te doen, maar ik heb er nog geen zinnige bestemming voor mezelf voor gevonden. Ehm, nee, ik ga 'm niet haken om m vervolgens aan een goed doel te geven. Dat kan ik dan niet over mijn hart verkrijgen. Er zit dan veel tijd en werk in zo'n deken, dat geef ik niet "zomaar"weg.
Misschien in iets kleiner formaat? Maatje kussen?


1 opmerking:

  1. ah het is zo leuk om te doen ik haal er inmiddels 3 een voor een vriendin die ik dus wel weg ga geven ( heel speciale vriendin ) en een voor mijn dochter en eentje voor als de kleinkinderen komen voor in het campingbedje maatje kleiner dus,
    Maar alleen al met de patronen kun je ook hele leuke kussens maken .
    De deken blijft leuk om te doen om dat je er elke week zo weer mee klaar bent en tijd hebt voor wat anders ik zal ze van de week nog ff updaten op mijn blog.
    en ik zou zeggen gewoon doen ( ps de wibrra heeft hele mooie kleuren lekker voordelig en het haakt super.
    Groetjes albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen