11 maart 2016

Moestuintje


Jaah. M'n eerste moestuintjes! De spaaractie bij de AH is weer terug.
Blij mee. (Mag toch wel, al ben ik al een groot mens en geen kind meer?) 

Voor de moestuintjes en de rest van de zaden die ik nog heb liggen heb ik wel een kweekbakje gekocht. Deze kan jaren mee. Als alles goed gaat wil ik ze straks op de plek uitzetten waar vorig jaar t kippenhok stond.
Ik heb alleen geen idee of de grond gedurende de winter schoon genoeg is geregend. Misschien is de grond wel veel te zuur of "dood" door het gedrag van de kippen.  Je schijnt t te kunnen laten testen. Al heb ik daar nog geen reclames voor voorbij zien komen. Vaak heb je ergens in maart gratis grondtest dagen. 
Kun je ook zonder zo'n test zien of je grond zuur of juist basisch is? 

Voor het zover is kan ik al wel gaan beginnen met voorzaaien. De andijvie die ik had voorgezaaid is leuk opgekomen. Staat inmiddels gewoon op de vensterbank "groot te groeien". 



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten