05 februari 2023

7 uur! Wakker worden!

 7 uur! Wakker worden!

 
Al een paar dagen word ik klokslag 7 uur gewekt door het gezang van een merel. Dat is zó mooi! Om 7 uur hoef ik het bed nog niet gelijk uit, dus kan ik even blijven liggen en meeluisteren.
Na een minuut of tien komend de kauwen overleggen in de boom voor het huis. De merel is er dan al weer vandoor. Soms gaat t er steeds feller aan toe. Dan luistert het ook niet echt lekker meer, het gaat dan over in geschreeuw. En heb je wel eens 's morgens vóór half 8 schreeuwende kauwen gehoord? Ben je vast niet echt blij mee.

Dan is het maar net wat je er in je gedachten mee doet. 
Ga je je ergeren aan die schreeuwende kauwen of hou je het genieten vast van die zingende merel. 
Ben je blij met het gezang van die merel of trek je je kussen over je hoofd omdat dat beest veel te vroeg herrie loopt te schoppen?

Die merel maakt het mij makkelijk om van de merel te genieten! Zolang de kauwen zamen wat zitten te keuvelen vind ik het ook wel grappig om naar te luisteren, het heeft wel iets liefs, iets gezelligs, iets kneuterigs.
 
Wat doe jij met wat er op je af komt?
Hier heb ik het nu natuurlijk alleen over de merel en de kauwen, maar je kunt het veel breder trekken; Waar laat jij je door beinvloeden? Wat laat jij bij je binnenkomen? Wat geef jij de ruimte in jouw gedachten? Wat doe jij met wat je in je omgeving ziet? Wat doe jij met wat jou of je omgeving overkomt?
 
Krijgen de krijsende kauwen snel de overhand in je gedachten of lukt het je om te blijven genieten van de merel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten