24 mei 2023

Met déze tip hou je je zomerfruit langer goed!

 

 

Zomerfruit zoals aardbeien, frambozen en blauwe bessen is er nu volop. Heerlijk! 
Maar vaak moet je flink door-eten om het op tijd op te krijgen. Ik heb een tip voorbij zien komen om dit fruit langer vers te houden. Die wil ik nu ook met jou wil delen.
Ik heb het eerst zelf uitgeprobeer en het werkt! 
 
Je doet je  netgekochte aardbeien, of ander klein fruit in jampotjes met een deksel er op. Nog niet wassen, dus gewoon direct na aankoop húp de jampot in en deksel er op.
 
Ik wilde het eerst zelf proberen omdat je door het in de jampot te doen je het fruit soms wat meer op elkaar lijkt te stapelen, maar dit heeft geen invloed op je fruit. (Natuurlijk moet je er niet in knijpen, maar dat lijkt me logisch.)
 
Het is getest en bewezen; 
Je fruit blijft echt veel langer mooi en vers!
Veel Succes.

2 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor de fijne tip! Vooral aardbeien bederven inderdaad heel snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke tip Hannie! Wel in de koelkast bewaren denk ik toch?

    BeantwoordenVerwijderen