01 augustus 2023

Moestuinstruggels.

Heel trots zou ik een foto kunnen latenzien van die ene krop Broccoli die  er goed uitziet. Om zó in te bijten. Deze foto dus;
Broccoli schijnt moeilijk te telen te zijn. Dit jaar heb ik de eerste broccoli die er bijna net zo uitziet als in de winkel. Ietsjes kleiner. Net als biologische broccoli, die is in de winkel ook kleiner. Ik heb op de broccoli geen gifhoeven gebruiken.       
 
Misschien had ik dat wel moeten doen op mijn appel? 
Het is de rode vanBoskoop, 
maar er zijn beestjes die deze appels ook erg lekker vinden.
Veel appels zijn hierdoor aangetast. Google weet een boel, 
maar daar is het antwoord dan vaak weer een of ander prijzig chemisch middeltje. Een middeltje tegen het één, weer een ander middeltje tegen 
het ander....
 
Ik wordt er wel eens moedeloos van; Bladroller, meeldauw, roest, wormen en rupsen, ...
 
Op andere dagen word ik weer helemaal happy, want dan oogst ik mijn 1e courgette! Vervolgens groeit de 2e courgette maar half en komt er daarna geen courgette meer aan. 
 
En dan hoor je andere moestuinders vertellen dat ze wel 20 pepertjes aan hun planten hebben, waar ik al blij was met 5 pepertjes. (waarvan ik niet eens weet hoe of waar ik ze kan eten. (Paarse pepertjes?)

Ineens ben je dan toch ineens een beetje minder blij. 
Waarom, waardoor is er zo weinig groei in mijn tuin? Bemest ik niet vaak genoeg? Is mijn grond vervuild? Te veel of te weinig kalk? 
Anderen zijn al groenten aan het inmaken die bij mij nog stééds in een beginfase blijven hangen.
Dus vandaag van mij geen succesverhaal, wel frustratie. Het moestuinieren is niet altijd rozengeur.


1 opmerking:

  1. Tot nu toe is mijn oogst welgeteld 1 courgette.....en de plant is gigantisch.Gedeelde smart is halve smart. Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen