09 augustus 2023

Warmte op komst. Gauw zelf limonade maken!

 

Zelf limonade maken!

Het zó makkelijk dat het eigenlijk verbazend is dat we dit niet massaal doen. Er komt warm weer aan, dus een goeie aanleiding voor je om het nu eens te proberen. Heerlijke frisse limonadesiroop zonder toevoegingen of conserveermiddelen.

Ik heb eerder 3 limoenen gekregen via de app "too good to go", die ik nog niet gebruikt had. Zoonlief vindt het ook lekker om een schijfje limoen in een speciaalbiertje te doen. Dat was er nog niet van gekomen. Het is echt een mooi-weer-biertje. Lang geen mooi weer gehad, het komt er wel aan, dus nu zitten de limoenen in de limonade. 
 
Recept limonadesiroop
1 Mok fruitsap, 1 mok water, 1 mok suiker. is alles wat je nodig hebt. Alle 3 dezelfde hoeveelheid, dus het kan ook in grotere hoeveelheden, bijvoorbeeld een hele liter.

Ik nam 3 limoenen en 2 sinaasappels en perste ze uit.
Met het sap kwam ik uit op 200 ml.
Neem 200 ml water en smelt hier 200 ml suiker in. 200 ml suiker,  Ja dat las je goed. Het gaat nu om het volume van de suiker, niet het gewicht. Als de suiker goed gesmolten is voeg je het fruitsap toe en laat dit afkoelen. Ik heb het in een schone lege fles van de slasaus gedaan om  in het in de koelkast te bewaren.  
Heerlijk om aan te lengen met koud kraanwater of bruiswater.

De zon komt er aan.  
Echt vèrse limonade, ideaal zomerdrankje!
 


2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad niet moeilijk! En wat ziet het er mooi uit op de foto. Je presentatie vind ik ook geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lekker en makkelijk, dat kan ìk zelfs (denk ik), dus ga ik zeker uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen