28 december 2014

Zondagmiddag na Kerst

Zondagmiddag na de Kerst. Eigenlijk een mooie middag om in het (koude) zonnetje te gaan wandelen. Maar ik heb daar niet echt zin in. Manlief ook niet; bezig met een puzzel van 2000 stukjes. Hij maakt graag de Jan van Haasteren puzzels. Dit is zijn eerste JvH puzzel van 2000 stukjes. Hij heeft deze gekregen voor zijn verjaardag.
Ik heb geen zin in wandelen omdat ik niet helemaal fit ben. Al op Kerstavond kreeg ik wat kiespijn. Dit is steeds een beetje meer geworden en zo ben ik gistermorgen bij de weekendtandarts terechtgekomen. Die heeft er wat aan gefröbeld en me een antibioticakuur meegegeven. In het nieuwe jaar mag ik terug naar mijn eigen tandarts voor een wortelkanaalbehandeling. Gisteren  was ik er zo beroerd en koortsig van dat ik ook niet heb gewerkt. Gelukkig had ik al een collega gesproken, zij heeft het voor mij overgenomen. Mijn eerste ziekmelding in jaren. Vanmiddag om half 5 ga ik nog wel weer werken. Ben wel weer wat opgeknapt.

Hebben jullie fijne Kerstdagen gehad?
Op Kerstavond hebben wij schoonmoeder opgehaald voor de Kerstnachtdienst. Ik heb niet echt kunnen peilen hoe ze het heeft gevonden. Het is bij ons niet erg traditioneel. Best kans dat we pas ergens in de zomer, of via - via te horen krijgen hoe ze het echt vond. Ik heb het haar ook niet rechtstreeks gevraagd. Ik verwacht niet dat ze het zo zou zeggen als ze het niks vond. Of juist heel geweldig.

Op eerste Kerstdag hadden we beide ouders uitgenodigd om mee te gourmetten. Dat was geslaagd. We zaten met zijn negenen aan tafel. De tuintafel hadden we voor de gelegenheid ook naar binnen gehaald.
Eigenlijk hoorde de groep nog groter te zijn; kinderen van manlief, ook de twee die hier wonen, hebben we met de kerst weinig gezien. Dat zijn zo de moeiten van een samengesteld gezin. Of van groter wordende kinderen die zo hun eigen weg gaan.
De laatste jaren hadden we een heus kerstdiner. Manlief vind het leuk om te koken. Vooral als het wat bijzonderder is. Dit jaar hadden we net besloten weer eens te gaan gourmetten en de volgende dag kwam de folder om voor een gourmetpakket te sparen. Dat kwam mooi uit!
Met een wat groter gezin kom je wel aan voldoende zegels.
Ik plaats niet zo heel vaak foto's van mensen van dichtbij, maar voor deze ene keer; Dochter tijdens het gourmetten.

Natuurlijk wil ze best eens op de foto, maar op een gegeven moment moet het genoeg zijn. Ze draaide dus weg en wilde niet meer op de foto.

Kerst is nu voorbij en wordt het tijd voor bespiegelingen over het afgelopen jaar. Hoe was het jaar? Wat ging er goed / minder goed? Wat wil ik in het volgende jaar? Wat verwachten we voor het komende jaar? Hoe gaan we het komende jaar in?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten