29 juli 2023

Gehaakte deken om onder weg te kruipen op de bank.

 Ik had t me nog zó voorgenomen; ik maak geen grote projecten meer om zomaar weg te geven. Heb ik t tóch weer gedaan. Een hele deken gehaakt en weggeven om onder weg te kruipen op de bank. 
 
Ik liet me bij mijn zus ontvallen dat ik bij tv kijken wel eens het mobieltje pakte voor een spelletje, maar daar eigenlijks nik aan vond. Ik heb dan liever eenhaakwerkje. Dat was niet tegen dovemansoren gezegd. Dan haak je voor mij toch een dekentje voor op de bank? 
Ehm, ja, .....daar denk ik nog even over.
 
Na een paar dagen belde ik haar dat ik het toch wèl wilde doen. Zo is ze op haar brommer naar Harderwijk gekomen om samen het garen en de kleuren uit te zoeken. De wol die ik in gedachten had bleken ze al niet meer in haar kleurtjes te hebben. 
Nu is het een katoenachtige deken. Wel in haar eigen kleurtjes.

Al snel had ik de eerste lapjes af. Deze foto heb ik haar nog wel laten zien. De rest moest een verrassing blijven. Cadeautje voor haar verjaardag. 

Lapje voor lapje werd de deken groter. Is zo fijn om tijdens het tv kijken of muziek luisteren lekker te haken. Niet al te ingewikkeld. En zo lapje voor lapje gaat het ook ineens heel snel, toch wel.

Nu is de deken af en heeft ze 'm inmiddels gekregen. Wat vond ik het leuk om te doen! Ik vond het niet eens moeilijk om er afstand van te doen. Ik heb 'm met liefde weggegeven. 

Een cadeautje voor haar verjaardag. Daarom kon ik m jullie nog niet laten zien, want dan liep ik de kans dat zij ook door zou krijgen dat ie al snel af zou zijn. Zij dacht dat het misschien wel winter zou worden voor het af zou zijn. Valt dat eventjes een paar maanden mee!

Dus nu kan ik 'm jullie ook laten zien;

Dit is een foto die ze me zelf stuurde, vandaar dat de kleuren iets anders uitkomen.

Deken is met liefde weggegeven, inmiddels heb ik weer een ander klein projectje waar ik mee bezig ben:

Dit gaat een klein tasje worden, precies groot genoeg om er 2 telefoons (om er op mijn werk de werktelefoon en privetelefoon) in te doen. Is heel snel klaar. Ik heb hier geen patroon van, doe ik op gevoel. Maar vraag t me gerust als je wilt weten hoe ik dit doe, mocht je er ook 1 willen maken.

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige sierrand aan de deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is mooi zo in elkaar gezet, met prachtige rand eromheen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige denken geworden en mooie kleuren en inderdaad de rand is prachtig. Daarvan zou ik wel graag een link willen hebben.
    Ik haak ook graag en ben bezig met sjaals in de weeftechniek voor familie en vrienden die de kleuren ook zelf uitzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lot, ik kan je helaas geen linkje geven van een patroon. Ik heb de rand al hakend zelf ontworpen. Ik heb mijn zus al gevraagd om enkele detailfoto's. Binnenkort zal ik het patroon van de rand opschrijven en delen. Hou deze blog dus goed in de gaten! Het komt eraan.

      Verwijderen
  4. Gelukkig heb ik t kleed nu niet nodig op de griekse eilanden. Maar dinsdag met thuis komen vrees ik van wel. Ik ben erg erg blij mee. Bij thuiskomst zal ik voor Hannie even een foto maken die duidelijker is. Ik ben mijn zus dankbaar dat ze dit voor mij heeft gedaan. En ze heeft t met liefde gedaan en ik met warmte ontvangen. Dank je lieve zus...😍🎁

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst: wat een gave tas voor handwerkjes.
    En wat is-ie mooi geworden de deken, vooral de rand er om heen maakt hem mooi af!
    Het telefoon tasje, heeft dat 2 vakjes of kunnen de telefoons tegen elkaar er in?

    BeantwoordenVerwijderen