13 augustus 2016

Wachten op een kleinkind....wat duurt het lang!

Schoondochter was op 3 augustus uitgerekend. Wetend dat zo'n datum geen ijkpunt is wachtten we rustig af. Maar vandaag duurt het wel lang zeg.

Het was al van tevoren bekend dat het een ziekenhuis bevalling zou worden.  Dus schrikken we niet van een opname. Vorige week donderdag was ze al even naar het ziekenhuis, maar werd het loos alarm. Daarna is de kleine weer een beetje rustiger geworden en kon ze weer naar huis. Thuis bleef de kleine onrustig, maar geen tekenen van bevalling. Een volle week later, weer op donderdag is ze opnieuw naar het ziekenhuis gegaan. Vrijdagmiddag had ze 3 cm ontsluiting. Zou de kleine vrijdag nog komen of toch zaterdag?

Vanmorgen lag schoondochter om kwart voor 10 al aan t infuus voor de weeën. Nu is het al half 4 en weten we nog niks. Echt een dag van bidden en wachten.
De andere bijna oma en ik hebben al even contact gehad. Elkaar ge-appt dat t zo lang duurt. Zij is nu druk met poetsen. Ik weet dat dit voor haar een ontspannende werking heeft. Ik heb vandaag de voortuin gedaan. Dit werkt voor mij ontspannend. Maar ja, de tuin is klaar. Ach ik kan nog wel tuinklusjes  zoeken, maar ben inmiddels gedouched. Ik wil ook straks schoon bij de mama aan komen.
Bijna-opa zit nu te puzzelen. Wat zou de andere bijna opa aan het doen zijn?







2 opmerkingen:

  1. ik wens jullie een wolk van een kleinkind toe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat jullie er zo naar uitkijken!
    Hpelijk lezen we morgen goede berichten.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen