09 november 2018

Post niet bezorgd

Ik heb zo'n app van postnl op mijn mobiel. Daarop kun je zien welke post er aan komt wat via postnl wordt bezorgd. Daarmee zie je niet alles, want er wordt ook veel post bezorgd via Gresbo, of via Sandd of nog weer andere bedrijven. Die staan natuurlijk niet in die app.
Op donderdag 1 november zou er post komen; het weekblad de Autoweek, De Visie tv gids, de waardebon van de postcoldeloterij voor 12,50 biologisch winkelen en de waardebon om mijn gewonnen prijs op te halen.
Niets van dit alles!
Dat is wel zuur. Best wel.

Later kreeg ik een berichtje in onze buurtapp van Nextdoor. Of iemand wist waar ene mevrouw ...... woonde in onze straat. Er was post verkeerd bezorgd. Dat was rondom dezelfde datum. Ik heb toen gereageerd met de opmerking dat ik die dag helemaal geen post had gehad. Dat ik wel vaker het idee had dat niet alles overkomt. Daarop reageerde nóg iemand van 1 straat verderop. Ook bij hen klachten over niet aangekomen post. Toen heb ik toch maar de stoute schoenen aangetrokken om echt een klacht in te dienen. Dan is er toch meer aan de hand.
De teamleider van onze postbezorgers is aan huis geweest om navraag te doen en uitleg te geven. Hij heeft vertrouwen in de bezorgers die nu onze post hier bezorgen. Hij vroeg me om als er weer klachten zijn of ik hem zelf wilde bellen. Zijn kaartje hangt nu op de koelkast. Dan kon hij het verder en gerichter uitzoeken. Dan kan het zijn dat er iets in het postsorteercentrum in Nieuwegein misgaat.

Maar ja, daar heb ik mijn gemiste post niet mee terug. Nu, een ruime week later nog steeds niet. De Autoweek zou het blad nazenden, dat is wel prettig. Deze moet nog komen. Mijn bon voor het biologisch winkelen en de prijs zal ik wel kwijt zijn.

En dan krijg ik vanmorgen een mailtje van de postcodeloterij met de vraag hoe mijn prijs bevalt en een mail om de kaart vóór 18 november te activeren. :-(
Niet dat ik het de postcodeloterij verwijt, die kunnen de postbezorging niet regelen.

Maar het geeft me wel een knauw aan de betrouwbaarheid van de post. Mijn vertrouwen in de post was eigenlijk nog heel hoog.
Hoe is dat bij jou zo elders in den lande?

12 opmerkingen:

  1. Onze weg loopt door 3 gemeentes, en steeds begint de huisnummering opnieuw. Na 26 jaar wordt de post nog altijd met grote regelmaat verkeerd bezorgd (zeker 1x per week). Wij stopten de post dan bij de andere bewoners in de bus, maar toen we toch eens een klacht indienden hierover, kregen we de tip van de meneer van PostNL om het gewoon weer op de post te doen. Gewoon in zo'n rode brievenbus gooien, goede kans dat het dan de tweede keer wel goed bezorgd wordt, zei hij. Op mijn vraag waarom we in Nl postcodes gebruiken, als daar toch niet op wordt gelet door de postbezorgers, moest hij het antwoord schuldig blijven... (zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met het weghalen van heel veel brievenbussen is het maar net de vraag wat het dichtst bij is, de brievenbus of het huis van de buurman. Op het platteland kan het huis van de buurman wat verder weg zijn, maar overal zijn de brievenbussen vaak nog verder weg. En als je t bij de buurman in de bus doet kun je 'm nog even groeten.

      Verwijderen
  2. Tot deurwaarder aan toe. Gewoon een huis in een dorp, simpel, goed bereikbaar.
    De deurwaarder maar even koffie gegeven, gaat de bel, krijg ik een boodschappentas vol post. De initiële rekening, de aankondiging van de deurwaarder en alles ertussen.. ik had het geld voor de rekeningen, gebeld dat ik niks ontvangen had, aangetekende brieven verzonden, mails.
    Bizar toeval dat de zeer vriendelijke meneer erbij was toen de tas kwam.
    Hij heeft geregeld dat ik de rekening zelf betaalde en ik heb de post aangeklaagd hierover en de meerkosten waar bedrijven niet vanaf wilden zien, die waren voor de post.
    De enige post waar ik op vertrouw is aangetekend, zelf gebracht of per mail met leesbevestiging.
    Prtra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo wat h ad jij een mazzel dat de deurwaarder er net was toen die tas post kwam! Hij had je vast amper geloofd als die tas 1 dag later was gekomen.

      Verwijderen
  3. Laatste tijd hele slechte ervaringen met de post.
    Meerdere dingen kwijt,kaarten voor ons 25 jarige trouwdag,kwijt.
    Missen ook amdere post,verschillende buren ook.
    Post nl maakt er een klacht van ,dat is het verder hoor je er nooit iets meer van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is bizar vreselijk vind ik.die postbezorging, of niet-bezorging eigenlijk. Ik klaag regelmatig maar je krijgt niets anders dan automatisch mailtje terug.
    Begin van het jaar kreeg ik post die niet van mij was,per ongeluk geopend, bleek een jaaropgave te zijn. Belangrijke post dus, dat heb je nodig voor je belasting enzo...dus ik met geopende post naar dat adres, met verontschuldiging. Ik voelde me zo rot dat ik niet gezien had dat het niet voor mij was.Maar die mensen waren maar al te blij dat ik langskwam.
    Nu zelf problemen door een rekening die ik nooit gekregen heb via de post...en PostNL zwijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook al had je die post al geopend, ook ik zou er blij mee zijn dat je toch gekomen was. Ik denk de meeste mensen. Dan krijg je toch je post nog.

      Verwijderen
  5. Goedemorgen Hannie,

    ik moet even reageren op je blog over de post want ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.Ik woon trouwens vlakbij jou, in Stadsweiden.....
    Ik bestelde op 29-10 iets via internet, dat pakketje zou de volgende dag geleverd worden en paste door de brievenbus..Dit gebeurde niet.Ik heb afgewacht en uiteindelijk na heen en weer bellen met de afzender een nieuw pakketje opgestuurd gekregen. Dit ontving ik wel de volgende dag in de bus.Gisteren kreeg ik ineens toch het zoekgeraakte pakketje in de bus. Er zit een sticker op met Herstel erop aangekruist en mijn postcode.
    Het lijkt er dus op dat een aantal poststukken in een deel van Harderwijk zijn blijven liggen of zoekgeraakt.....?
    Bij de Track en Trace gegevens staat nu trouwens dat de bewuste zending bij PostNl is en wordt bezorgd op 10-11 terwijl ik hem al heb......!
    Hoop dat je iets aan mijn reactie hebt aangezien we bij elkaar in de buurt wonen en de data dicht bij elkaar liggen. Er moet echt iets mis gegaan zijn in het Postsorteercentrum of bij de bezorgers.Goed dat je contact hebt met de teamleider Post NL Groet,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het lijkt er inderdaad op dat Harderwijk en misschien wel de omgeving ook een hele partij post mist. Dan hoop ik maar dat we net als Petra hiervoor de post alsnog krijgen. Al zijn dan de acties van de postcodeloterij afgelopen. Maar dat is maar geld. Gelukkig heb ik hierdoor geen belangrijke gebeurtenis of zo misgelopen.

      Verwijderen
  6. PostNL is er de laatste jaren niet beter op geworden. Hopelijk komt je vermiste post nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op de site van doemaarlekkerduurzaam.postcodeloterij.nl kun je onder het kopje "geen kaart ontvangen ? " een telefoonnummer vinden om je beklag te doen en alsnog een kaart te ontvangen. Zou toch zonde zijn als je € 12,50 misloopt door een fout bij PostNl.
    Groet, Greetje54

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Greetje54, Bedankt voor je tip! Ik heb ze gelijk gebeld...Uiterlijk vrijdag moet de kaart binnen zijn, anders moest ik weer even bellen. Het was een prettig gesprek, dus ik heb het gevoel dat het goed komt.

      Verwijderen