02 november 2019

Weekje Luxemburg

Elk jaar rondom onze trouwdag proberen we er samen enkele dagen op uit te gaan. Het valt dan vaak wel in de herfstvakantie, maar de herfst is wel een mooie tijd om er op uit te gaan.
Het liefst gaan we in de week waarin onze trouwdag ook echt valt. Dit jaar kon dat niet omdat het vrij krijgen in die week niet helemaal lukte. Een week later lukte het gelukkig toch.
dit jaar zijn we een volle week weg geweest. Naar Luxemburg. Luxemburg is mooi in de herfst.
Al die kleuren in de dalen.
Kijk zelf maar.


We hebben veel gewandeld. Met wandelen kun je de tijd nemen om alles rustig te bekijken en foto's te maken. De eerste dag na aankomst hadden we nog slecht weer. Daarna troffen we het beter.
Maar ook foto's tijdens slecht weer geven hun eigen effect, iets mystieks.
In Luxemburg zijn veel kastelen en burchten. Enkelen ervan hebben we bezocht. We zijn naar Clervaux geweest, Vianden en Bourscheid.
Clervaux herinner ik me heel anders. Ik meen dat ik hier ooit eens een houten kruisje heb gekocht. Dat kruisje heb ik nog steeds en hangt in de gang. Maar als ik Clervaux nu zo zie, zal dit niet hier geweest zijn denk ik. Gek is dat, hoe herinneringen dingen soms toch door elkaar gooien.


Luxemburg heeft ons nog veel meer laten zien. Ik kan je niet alles vandaag laten zien, ik ga zo lekker uit eten bij een Grieks restaurant in Harderwijk.
Dat wordt genieten.
Binnenkort meer over Luxemburg.

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd naar je volgende verslag, Luxemburg is en blijft een leuk vakantieland.

    BeantwoordenVerwijderen