08 augustus 2022

Welk herbruikbaar schrijfboekje gaat t worden?

Een tijdje terug heb ik van mijn werkgever een Bambook schrijfblokje gekregen.

Ik ben daar heel blij mee en gebruik 'm best veel. Heel makkelijk, iets opschrijven en als je het niet meer nodig hebt kun je het zó weer uitwissen. 
 
Nooit meer nieuwe papieren schrijfboekjes nodig!
 
Zit dan ook standaard in mijn tas, voor als ik even wat op wil schrijven. Eerlijk gezegd weet ik niet meer waaróm we 'm kregen. Maar een teken van waardering was het zeker!
 
Dit boekje is in maatje A6, een kwart typemachinevelletje. Ik ben nu op zoek naar een iets groter formaat, een half typemachinevelletje. Het zal ook voornamelijk voor op mijn werk zijn. 
 
Ik doe een poging om in dit stukje wat linkjes te delen, omdat je misschien niet eerder van deze herschrijfbare boekjes hebt gehoord. Dan kun je er makkelijk een kijkje gaan  nemen.
 
Dit gekregen boekje is van Bambook, dus daar ging ik het eerste kijken.
 
Als je op internet zoekt op herschrijfbaar boekje komen er meer merken in beeld. Zo zag ik ook een schrijfboek van Greenbook
Maar welke is nou het fijnste? Van Bambook weet ik uit ervaring dat het papier heel glad is, bijna plastic. 
Hoe is dat papier van Greenbook? 
Van Moyu lijkt het papier stroever. Daar hebben ze het over steenpapier. Is dat papier dan nog wel helder na 10x uitwissen?

Ik zie wel dat bij Greenbook je heel makkelijk de indeling van de bladen zelf kunt uitkiezen en later ook nog weer verplaatsen omdat het een ringbandsysteem is. Bij Moyu is het ook een ringbandsysteem maar niet met losse verplaatsbare bladen. Die verplaatsbare bladen lijken mij fijn, maar ook gelijk een belemmering, gaan ze nu niet heel erg snel weer los als ik het boek weer in mijn werktas frommel?

Er zijn zelfs agenda's van de verschillende merken die herbruikbaar zijn. Maar ik heb al wel bedacht dat ik het wel prettig vind om mijn oude agenda nog even te bewaren. Nou ja even, soms wel jaren. Dat kan denk ik niet als je een herbruikbare agenda gaat nemen. Dus een herbruikbare agenda wordt hem niet voor mij.

Alle drie de merken zijn aardig prijzig.  Ik wil niet alleen het millieu van de natuur een handje helpen, maar toch ook wel ook het milieu van mijn portemonee. Dus wil ik me goed orienteren voor ik zo'n aankoop doe. Ik ben er nog niet uit.
 
Daarom vraag ik jouw hulp. Heb jij ervaring met een van deze merken schrijfboek? Of ken je nog een ander merk? Hoe bevalt het jou? Wat vind jij er wel fijn of minder aan?
Kortom; Welk boek raad jij mij aan?


4 opmerkingen:

  1. Ik kreeg deze van mijn werkgever: https://www.heutinkvoorthuis.nl/nl/uitwisbaar-notitieboek-correctbook-roze-a5-gelinieerd/product/17019/
    Zijn er in verschillende kleuren, werkt heel fijn.
    Succes met kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je tip. Deze lijkt inieder geval goedkoper.

      Verwijderen
  2. Wist niet een dat het bestaat :)))) ik zal eens een kijkje nemen op de links

    BeantwoordenVerwijderen