06 maart 2024

Weekendje Herperduin

Inmiddels heb ik vanmorgen al wel weer een paar uurtjes gewerkt en regent nu ik naar buiten kijk (dinsdagmiddag), maar ik ben nog aan het nagenieten van een weekendje weg. 
Ben de foto's aan het nakijken en waar nodig een beetje bijsnijden.
We hebben opnieuw een huisje gehuurd in Herpen in Brabant. 
We vinden het zo'n leuk miniboerderijtje! 
Kijk zelf maar;
In precies dit huisje hebben we mogen slapen. Hier wil je toch wel echt in wonen?
 
Het vakantiepark grenst aan prachtige natuurgebieden. Heerlijk wandelbos, een meer en door de vele regen heel veel vennetjes. Heerlijk voor de hond om een duik in te nemen.  Dat zagen we dus ook vaak gebeuren. Zó leuk. Maar ja, dan moet je ze niet gaan aanhalen, dan krijg je gelijk enthousiaste knuffels van een natte hond. Of je daar nou zo blij van wordt?
Een paar jaar geleden huurden we ook ergens een vakantiehuisje en hadden vorige huurders pindanetjes latenhangen voor de vogels. Dat vond ik toen zo'n leuk idee, dat ik ze nu ook gekocht heb om vogels naar het huisje te lokken. Nou, dat is gelukt!
We hebben de forest-five gezien! De Boomklever, Koolmees, Gaai, Bonte Specht, Eekhoorn, Lijster, Merel, Muis.
Mede door het pindanetje is het me ook gelukt om er leuke foto's van te maken.





 
Bij het meertje vlak vij het park hebben we ook flessenpost gevonden. Dat wil ik je ook even laten meelezen;
 
 
Een ander groepje wandelaars zag dat we de flessenpost vonden, dus die werden ook nieuwsgierig en bleven staan. Ik heb de brief hardop voorgelezen. Ik had op dat moment geen inspiratie om met hen een gesprek aan te gaan, dus het bij het voorlezen gelaten. De andere wandelaars gingen verder en wij hebben het briefje weer in het flesje teruggedaan voor andere vinders. Het is een mooi evangelisatiemiddel. Want wie is er nou niet nieuwsgierig naar flessenpost?

We troffen het ook met het weer. Een van de eerste weekenden dat je ook even buiten kon zitten. Heerlijk buiten geluncht. De uitkijktoren beklommen. Er was een klein jochie dat de trappen niet op durfde. Mama ik heb hoogtevrees hoor! Ik denk dat hij een jaar of vier was.



We zijn maar een paar dagen weggeweest, maar die paar dagen buiten in de zon geven je een enorme boost. Gaan we vast nog eens doen. 

Wat heeft jouw voorkeur, een lekkere lange vakantie van wel 3 weken in de zomer of af en toe een paar daagjes ertussenuit? Heb je al iets gepland voor komend jaar?


1 opmerking:

  1. Dat is inderdaad een schattig huisje, waar je je zo wel wilt wonen! Prachtig zeg. Ik heb geen vakantieplannen in de zin van ergens naartoe gaan.

    BeantwoordenVerwijderen