24 februari 2024

Warme bladerdeeghapjes met Brie.

Op mijn werk vind ik het leuk om iets te bieden wat super eenvoudig te doen is en toch een goed resultaat geeft. Afgelopen donderdag week is dat weer gelukt! Hierbij kunnen bezoekers op elke niveau zélf aan de slag.

Warme bladerdeeghapjes met Brie.
Nodig; 
Velletjes bladerdeeg, Brie (of geitenkaas),  losgeklopt ei, Italiaanse kruiden, halve walnoten, schenk(Acacia-)honing.
Werkwijze;
Snij de velletjes bladerdeeg in vieren. Bestrijk ze met losgeklopt ei.
Leg op elk plakje een klein stukje Brie. Bestrooi ze met wat Italiaanse kruiden voor een wat pittigere smaak.
Elke bezoeker heeft een eigen stukje bakpapier waar met potlood hun naam geschreven is om na het bakken ook je eigen hapje te krijgen. Maar thuis pak je gewoon een groot vel bakpapier voor de hele bakplaat. Als je gasten eenmaal de smaak te pakken hebben is het zó op!

Dan even de oven in op 220 graden tot ze voldoende op kleur zijn. Dat is na ongeveer een kwartiertje.
Ik had 2 schoteltjes met halve walnoten op tafel gezet om alvast de noten voor te proeven. (voorproeven is  een héél belangrijk onderdeel van het bakken met een groep ;-) 
Dan op elk hapje een walnoot drukken en sprenkel er wat honing over. 
Dit gaat het makkelijkst met een flesje schenkhoning. Ik gebruik bewust Acaciahoning. Deze smaakt niet zo sterk naar honing. Eén bezoekster zei geen honing te lusten, na een drupje honing op haar vinger ging het royaal over het hapje heen.
En dan smullen maar!
Binnenkort ga ik ze ook eens thuis maken, maar dan met stukjes geitenkaas. Kan manlief ook meesmullen. 
Op vrijdag heb ik met een andere groep kruidcake gebakken. Ook erg lekker geworden.

4 opmerkingen: