10 juli 2024

Fiat Verkocht.

Na een vakantie vol wikken en wegen en ons afvragend wat nou wijs is hebben we de knoop doorgehakt en de Fiat verkocht. Vanmorgen is deze opgehaald.

Manlief is nu wel aan het idee gewend, maar eerst was het een beste tegenvaller; de auto is technisch nog helemaal in orde. Het was echt een auto naar zijn hart.  En toch moest ie weg. Of er een bak geld tegenaan gooien. De grote Fiat had een lek panoramadak en repareren zou ons te kostbaar zijn.

Eerst gingen we kijken of het mogelijk was om beide Fiat's in te ruilen voor 1 nieuwere. 
Een tweede auto hebben we nu niet echt meer nodig. 
En, straks, na de verhuizing krijgen we ook maar 1 parkeerplaats bij het huis. We hadden al eventjes overwogen om na de verhuizing, pas over 2 jaar, over te gaan naar 1 auto, als je 'm toch niet echt nodig hebt. Dat hebben we nu, noodgedwongen maar naar voren gehaald. 

Het iss een luxe "probleem", van 2 naar 1 auto. 
We hebben er nog steeds 1, dus we klagen niet. Al was de grote Fiat straks wel makkelijker met verhuizen. Zo'n kleintje is met 2 dozen vol. 

En zal het voor mij ook wel even wennen zijn dat ik m'n autootje moet delen. Ik ben ietsjes minder precies als manlief, in mijn auto liggen altijd meer dingetjes bij de hand. De stand van de spiegels, stoel, radio en zo zal voortaan ook steeds weer anders zijn. Nou ja, dat zal wel wennen. 

Leuke bijkomstigheid is wel dat dit nu zo'n €100,- per maand gaat schelen aan wegenbelasting en verzekering. De duurste auto is weggegaan. Kunnen we lekker sparen voor het huis.

1 opmerking:

  1. Fijn dat jullie een beslissing hebben kunnen nemen. Ik kan me wel voorstellen dat het even wennen is met 1 auto.

    BeantwoordenVerwijderen