26 november 2011

spreukenverzameling met het oog op december

Ik ben gek op van die oneliners. Van die zinnen die in 1 zin een heleboel kunnen uitleggen of samenvatten. Er zijn er die elke dag er weer eentje op hun blog of website zetten. Ik heb er een aantal bij elkaar gezet, al denk ik dat het soms krachtiger is als je er maar eentje leest.

Ik heb er een aantal opgezocht met het oog op december.

* Bij het tellen van onze zegeningen voelen we ons steenrijk. bij het tellen van ons geld, valt de opbrengst vaak tegen.

* Eenvoud is niet eenvoudig.

* Echt geluk is niet te koop en toch wil men veel betalen om gelukkig te lijken.

* Met Jezus heb je pas een echte Kerst man.

* Eet u wild met Kerst? Ik niet, ik eet gewoon met mes en vork.

* Vorige maan d ben ik 5 kilo verloren. Deze maan heb ik ze weer gevonden.

* Als je de STilte uit Kerstmis haalt, hou je kermis over.

* Vreemd;  dan €100,- zoveel lijkt als je naar de kerk gaat, maar zo weinig als je gaat shoppen.

* Gisteren werd er paniek gezaaid. Vandaag stond t al een meter hoog.

* Als je niet kunt delen, kun je niet vermenigvuldigen.

* Zonder Jezus is je Kerst mis.

* Het werkelijke geven is niet alleen onbaatzuchtig; Ze geeft ook een fijn gevoel.

* Ik heb geen tijd? God geeft elke dag 24 uur. Voor wie of wat je tijd geeft, beslis je zelf.

Het is een mengelmoesje van spreuken en ik heb ze juist door elkaar gezet omdat je anders de indruk zou kunnen krijgen dat er een scheiding zou zijn tussen Christelijke spreuken en algemene spreuken. Maar Christen ben je in en door alles heen. Ben je geen Christen, dan kun je ze ook best lezen.
En hou je helemaal niet van dit soort zinnetjes, bedenk dan dit;
Elke volzin is nog niet zinvol.

1 opmerking: