18 februari 2015

Moestuinieren

Waarin een groot mens weer even kind kan zijn:

Moestuinieren

Gisteren kreeg ik bij de grote landelijke supermarkt kreeg ik gisteren 3 potjes om te gaan moestuinieren. Wel 3! En wat vind ik dat leuk! Ja zo blij als een kind zeggen ze wel eens. Zoon en manlief lachen me er een beetje om uit en plagen me ermee. Maakt me niks uit. 

Die actie is net begonnen en ik vind het een hele leuke actie. Ik zal niet zoals die oma uit het reclamefilmpje bij de dranghekken gaan staan, maar ik zeg graag ja als iemand mij vraagt wil jij ze hebben. 
Heb jij dat filmpje al gezien? Ik vind t een leuk filmpje. Zaaien, verzorgen, koesteren én oogsten. 
De 3 potjes die ik vanmiddag heb gezaaid  is krulpeterselie, paprika en andijvie. Is toch leuk om dat groot te zien worden. Ik denk alleen dat ik de andijvie in de voortuin moet zetten, anders eten de kippen t op zodra ze 1x loslopen in de tuin. En dan is mijn hele krop(je) in een half uurtje opgegeten. Dat doe ik liever zelf.

En ach, zoon en manlief plagen me er nu mee omdat het een kinderverzamelactie is van de supermarkt. Als ik een partij van 50 turfpotjes bij het tuincentrum had gekocht en enkele zakjes tuinzaden, was de handeling hetzelfde, maar hun reactie anders. Dus ik laat me er niet door weerhouden en ben even lekker kind met de andere  moestuin-spaarders.



5 opmerkingen:

  1. Eindelijk hebben ze eens een leuke spaar actie waar je wat me kunt, geen plastic troep. Ik vindhet ook super leuk! En nu maar duimen op een lekkere oogst,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk toch er gaat niks boven zelf zaadjes zaaien en het hele proces volgen succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he! Hier hebben we al 5 potjes haha. Mijn zoon kan niet wachten tot we gaan beginnen...eerst genieten van een vakantie en dan maar aan het tuinieren!

    Gr. Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook een erg leuke actie. En die reclame vind ik grappig!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. op zich een leuke actie ,maar je moet wel erg veel geld uitgeven wil je er iets aan hebben, gelukkig verkopen ze bij de action ook pakketjes om groentes en kruiden op kleine schaal te zaaien en voor heel wat minder geld.

    BeantwoordenVerwijderen