28 september 2016

Bijzondere bewoners in Amsterdam

Maandag was ik in Amsterdam voor een diploma uitreiking. Wat kiezen ze daar een rare dag en tijdstip voor uit! Maandagmiddag half 1! Was dat om de files te beperken? Nou die hebben we evengoed gehad. Dus het werd weer eens vertrouwd spannend of we wel op tijd zouden zijn.
Het parkeren bij de VU schijnt een ramp te zijn, dus parkeerden we bij Uylenstede om het laatste stukje met de tram te gaan. Toen wij aankwamen, kwam ook de tram er aan, dus moesten we hollen! Gauw gauw inchecken.....
Niet dus. Of toch wel?
Ik moet straks nog even kijken of al dat in en uitchecken wel helemaal goed gegaan is. Want gehaast in en uitstappen lukte niet goed met mijn pas. Die reageerde erg traag.
De uitreiking was deels in het Engels en deels in het Nederlands. Daar had ik even niet op gerekend. Even omschakelen dus. En ach, die vaktermen begrijp ik toch niet, hoef ik ook niet te vertalen. Na de uitreiking en korte receptie gingen we erop uit om ergens in de omgeving wat te eten.
Al wandelend vertelde dochter dat we nu op de duurste grond van Nederland lopen; de Zuidas. Hier is de grondprijs de hoogste van Nederland. En dat dit dure stukje grond enkele hele bijzondere bewoners heeft. die zouden we zo zien.
Ja echt waar! Familie bofkont woont hier.
Een  heus stel varkens!

Toch leuk, zo midden in  de stad.



2 opmerkingen: