10 oktober 2016

30 jaar Chauffeursdag!

Afgelopen zaterdag 8 oktober werd in Almere het 30 jarig jubileum gevierd van 30 jaar Chauffeurs Evangelisatie Team. Het is begonnen met een echtpaar dat het evangelie wil delen met het uitdelen van traktaatjes. Omdat een mens zelf geen tiental talen kan spreken, maar wel in een tiental talen het evangelie kan delen, zijn ze daarmee begonnen. En dit doen ze nog steeds! Deze manier lijkt voor sommigen misschien ouderwets, maar het werkt nog steeds. Het RD schrijft over hun werk.

Minstens 1x per jaar komen christelijke chauffeurs bij elkaar om elkaar te ontmoeten. Chauffeurs van een grote of minder grote vrachtwagen, een bus, of niet-meer-chauffeurs hebben een dag vol ontmoetingen, zingen, ervaringen delen, van elkaar horen wat God doet, elkaar bemoedigen. Voor mij was het de derde keer dat ik hierbij was. Ik begin er steeds meer mensen te kennen en herkennen. Manlief komt hier al jaren en kent al veel chauffeurs. Binnenkort hoop ik met een stel wat ik hier heb leren kennen nog weer eens af te spreken. Ze wonen gelukkig niet eens zo gek ver weg.

Deze keer was er ook iemand van de krant om een reportage van deze dag te maken. Van het Reformatorisch Dagblad. Vandaag, maandag staat het in de krant. Het is een erg leuk stuk geworden, die ik heel graag met jullie deel:
Artikel in RD over chauffeursdag

Als je dit gelezen hebt hoef ik er niet zo heel veel meer aan toe te voegen.
;-)
Hij heeft het mooier verwoordt dan ik kan denk ik.

Ik hoop het artikel ook een beetje mee te verspreiden zodat er volgend jaar nog meer vrachtwagenchauffeurs op af komen! En hun vrouwen natuurlijk!
Tot nu toe zijn er alleen maar vrouwen van chauffeurs geweest, nog geen vrouwen als chauffeur. Lijkt het jou iets om te komen?

Wanneer er een volgende dag gepland staat weet ik nog niet, maar dit kun je terugvinden op de site van het echtpaar; www.truckplus.org Daar zullen binnenkort ook wel enkele foto's komen van afgelopen zaterdag. Je kunt er nog meer informatie vinden en zelf ook traktaten bestellen om mee te geven aan chauffeurs.


1 opmerking: