06 februari 2017

Je abonnement. Stopzetten.

Op dit moment hebben wij een proefabonnement op een krant voor 4 weken. We zullen ongetwijfeld gebeld of gemaild worden of wij lid willen worden. Hiervoor hebben zij een aanbieding die ik niet mag missen!
Nou gaat t nu helemaal niet goed met dit abonnement, dus wil ik geen lid worden. Ik had 4 weken een papieren krant voor 4 euro. Ik heb nu 1 dag de krant gehad. Daarna niets meer. Heb ze wel gebeld en mijn abonnement duurt per belletje een dag langer....en t zou extra in de aandacht gebracht worden bij de bezorger...Maar hier schiet ik niks mee op natuurlijk.
Misschien ga ikmijn incasso terugvragen... Gaan ze mij vast heel snel bellen.

Waar je ook niets aan hebt, zijn lang lopende abonnementen. Hoe lang loopt jouw abonnement op je tijdschrift of de krant al? Weet jij nog wanneer je lid werd van dat maandblad?
Dan zou ik eens overwegen om het toch op te zeggen. Waarschijnlijk betaal je nu het volle pond voor je abonnement. Dat is niet nodig. Zelfs als je helemaal niet wilt stoppen met je abonnement, kun je ze nog laten weten dat je wilt stoppen. Vaak zoeken ze je op en bieden ze je een leuke korting of aardige attentie.

Mocht je je nou moreel bezwaard voelen omdat de tijdschriften ook graag willen blijven bestaan.... Als je een goeie kortingsbon kunt gebruiken voor het pretpark, dan gebruik je die toch ook zonder gewetensbezwaar? Waarom zou je dan  wel het volle pond betalen voor je blad?

En dit idee kun  je ook gebruiken voor je gas en elektra rekening. Zelfs als je eigenlijk helemaal niet wilt of durft over te stappen, kun je ze nog bellen. Ga eerst op zoek naar wat jij betaalt voor je gas en elektra. Ga daarna op zoek naar goedkopere alternatieven bij andere bedrijven. Je huidige energieleverancier zal hier naar vragen, dus even goed opschrijven.
Daarna bel je je eigen leverancier en zegt dat je een leuk aanbod heb gekregen van energiebedrijf huppeldepup. Een paar uur later belt jouw energiebedrijf je terug met een goedkopere energieprijs. Daar kun je dan op in gaan.

Onderneem jij wel eens dit soort acties om ergens goedkoper uit te zijn? Heb jij dit wel eens gedaan? Hoe ging dat?
Weet jij nog andere acties?

5 opmerkingen:

  1. Die advertentie voor de krant heb ik op Facebook grezien en even overwogen. Maar ik had geen zin in dat je dan weer gebeld wordt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben al vele jaren geabonneerd op de ochtendkrant van het AD. Laat dat gewoon zo. Ook vele jaren het blad Royalty. Dat zeg ik 2 maanden van tevoren op (telefonisch) en sluit het opnieuw af voor een lage prijs (meestal op dat moment een actie).Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben met abonnementen al heel lang geleden gestopt, omdat ik altijd vergat op te zeggen. Nu krijgen we de krant 4 weken gratis in de bus en dit stopt automatisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben met abonnementen al heel lang geleden gestopt, omdat ik altijd vergat op te zeggen. Nu krijgen we de krant 4 weken gratis in de bus en dit stopt automatisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn moeder heeft een andere achternaam dan ik heb. Dus bij acties woont zij op huisnr 180 en ik op huisnr 180a. Lekker makkelijk als je per adres maar 1 x mee mag doen of als je een abonnement goedkoper wilt oversluiten maar dat het niet mag omdat je het afgelopen half jaar klant bent geweest.

    BeantwoordenVerwijderen