06 mei 2017

Binnenkort eerste oogst!

De eerste Radijsjes!

Binnenkort gaan we de eerste groente van dit seizoen oogsten! De eerste radijsjes. Eindelijk zijn ze gelukt!
Twee jaar geleden zaaide ik ze vóór en verpootte ze. dat werkt niet bij radijsjes. Vorig jaar ging het om de een of andere mij onbekende reden ook niet goed. Nu zien ze er prachtig uit en gaan ze heel binnenkort de grond uit. Manlief is er gek op.

De stamslabonen zijn verpoot en kunnen straks opklimmen tegen de pergola. De eerste peultjes kunnen opklimmen tegen de lei-appelboom. Het begint er dus een beetje op te lijken in de moestuin. Het wordt nog wel eens een look-a-like moestuin....ooit.

De appelboom in de pot, Boskoop's Glorie heeft heel erg mooi en vol gebloeid. Mooi om te zien. Ik verwacht er dit jaar veel van. Het lei-appelboompje deed t weer niet echt goed. Bloei op maar 4 plekken.

In de bloementuin heeft de Hortensia flink wat vorstschade opgelopen. Veel toppen zijn bevroren. Maar ik denk dat dit zich nog wel voor een flink deel zal herstellen. Ik kijk er naar uit.

1 opmerking:

  1. Wij hebben al radijsjes op en spinazie en raapsteeltjes, sterker nog ivm veel radijsjes heb ik er al jam van gemaakt :-)

    BeantwoordenVerwijderen