15 juni 2017

Het boodschappenbriefje

 Je kunt ze kopen, boodschappenblokjes met een magneetje achterop voor op de koelkast. Kost vaak ook bijna niks. Maar ik had nog een heleboel kleine blokjes liggen. Eigenlijk lagen ze daar maar gewoon te niksen.

Ik deed er niks mee.
Vaak zijn de blokjes net te zwaar om volledig op eigen kleefkracht op de koelkast te blijven zitten. Nu plak  ik er zelf een stukje magneettape achterop. Werkt goed.
Ik schrijf er door de week heen de boodschappen op die bijna of helemaal op zijn. Dit is een van de blokjes met een lichtklevend strookje aan de bovenkant. Als ik boodschappen ga doen haal ik het blaadje van het blokje, vouw de kleefstrip op elkaar tot ik bij het winkelwagentje ben. Dan vouw ik het weer open en plak het op het karretje. Op  het karretje zit soms wel een systeem om je briefje onder te schuiven, zeg maar wurmen, want meestal werkt het niet. Die kleeflaag wel.
Het is geen wereldtip hoor, maar kan handig zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten