26 oktober 2017

Zijn jullie geen samengesteld gezin meer?

Vorige maand waren man en ik 9 jaar getrouwd! Dit hebben we gevierd.
Vormen we een samengesteld gezin. Manlief en ik zijn nog heel gelukkig samen. Al waren het zoals ze wel eens noemen tropenjaren.
Hebben we heel wat stormen doorstaan. Natuurlijk, elk gezin met pubers heeft stormen. Flinke stormen. Soms zelfs orkaankracht. Hou je dan maar eens overeind als echtpaar.
Bij een gewoon gezin.....wat is gewoon.....loopt 1 op de 3 huwelijken toch op de rotsen. Bij een samengesteld gezin gaat het nog vaker mis; 2 op de 3 relaties redden het niet samen. Of de stormen of orkanen harder aankomen, of de fundamenten minder stabiel zijn, ik weet het niet. Er is veel onderzoek naar.

Omdat ik meer of minder over mijn samengestelde gezin schrijf ben ik benaderd. Ik blijk alleen niet meer tot de gezochte doelgroep te behoren. Zij zoekt nu nog stellen waarbij het n i e t goed gegaan is, en wie geen samengesteld gezin meer zijn.Dit omdat ze al voldoende stellen heeft gesproken waarbij het wel goed is gegaan.
Ik heb met de journalist gesproken en heb haar aangeboden haar vraag hier neer te leggen. 
Misschien bereikt ze via deze blog wel het gezochte stel, of stellen.

Ik heb haar voorgesteld om de vraag te mailen. Die tekst kopieer ik zo en deel ik hieronder.
Je kunt haar dan zelf mailen en verdere contacten gaan dan buiten mij om. Laat wel even weten dat je het via deze blog hebt gevonden, dan weet zij ook waar jouw reactie vandaan komt.

Haar vraag;


Voormalig samengesteld gezin gezocht!

Serieus televisie-programma zal op 6 december een programma uitzenden over samengestelde gezinnen.
Inmiddels zijn wij in contact met zulke gezinnen die, na vallen en opstaan, erin zijn geslaagd hun nieuwe gezin bij elkaar te houden.
Omdat veel samengestelde gezinnen het n i e t redden, zoeken wij ook contact met ouders die het n i e t gelukt is het samengestelde gezin intact te houden.
In de documentaire willen we hen laten vertellen over al die complicerende factoren die het zo moeilijk maken om van een ‘stiefgezin’ een harmonieus geheel te maken.
Heeft u interesse/vragen neem dan contact met mij op: hetty.nietsch@bnnvara.nl


2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hallo Adrianne, Dan ben ik heel benieuwd in welke krant. Ik heb het zelf niet gezien. Wil je me laten weten waar je dit hebt gezien en hoe? Zou fijn zijn! Groetjes, Hannie

      Verwijderen