23 augustus 2018

Vraag over berichtenmeldingen en een vraag over spam.

Ik vind het leuk om te bloggen en daarin tips te delen. Nu schrijf ik een stukje omdat ik juist iets te vragen heb.

Ineens krijg ik geen melding meer als er iemand op een van de blogjes heeft gereageerd. Dit vind ik vervelend; Soms wil  ik laten weten blij te zijn met de reactie. Ik kan toch niet elke avond al mijn berichten langs om te kijken of er iemand op mijn nieuwste of al hele oude berichten heeft gereageerd?
Weet iemand van de andere bloggers of dit op te lossen is? Hoe krijg ik die meldingen weer terug?
Ik denk dat het te maken heeft met die nieuwe privacywet. Maar dan toch....

Een andere vraag is; Is er een soort  site of zoiets waar ik kan controleren of een email nou wel van een echt bedrijf komt of dat er een spambedrijf achter zit? Ik beheer mails van een familielid en die wordt na jaren nog steeds belaagd met spam. Ik weet dat afmelden voor deze mails via de link een averechts effect hebben; Dit levert alleen maar meer spam op.
Zo komen er veel mails op dat adres vanuit Aberdeen.Of andere vanuit Bakersfield.
Ik werk op die PC met het Emailprogramma van Mozilla. Die doen de spam niet in een aparte map, maar geven een kleurtje aan het symbool. Moet ik zelf dus nog een hoop weggooien. Schiet niet op.
Er is op die PC nu nog alleen nog maar onofficiele software op geplaatst. Niet illegaal, maar de alternatieve programma's.

Ik hoop dat je me verder op weg kunt helpen. Dit maakt mijn helpen ook makkelijker.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten