26 augustus 2018

Zet je quotes, oneliners of bijbelteksten in je digitale agenda.

Zeker via Facebook komen er regelmatig teksten voorbij waarvan je denkt; Da's een mooie! Je kunt dan op de duim klikken om de ander te laten weten dat je dit een mooie tekst vindt. Maar weet je zelf die tekst dan nog, na een week?
 Je kunt ze soms opslaan via Pinterest.
Er zijn ook veel papieren kalenders die mooie teksten hebben. Ik heb er twee in huis. Eentje met losse scheurkaartjes uit de Flow.
Er zat toen n kaartje bij waarmee ik bij een winkel een grote ring kon afhalen om te gebruiken. Die winkel zit ver bij ons vandaan, dus maar gekozen voor t bekende touwtje. Hier staan voorgedrukte spreuken, gedachtes en tips op. Maar dit idee kun je natuurlijk gebruiken om je eigen teksten op kaartjes te schrijven. Die kaartjes dan mooi maken met handlettering en leuke plaatjes.
Eerlijk gezegd vond ik dat iets te veel werken had ik geen handzame kaartjes voorhanden. Dus is dat er (nog) niet van gekomen.

Er zijn ook scheurkalenders te koop, met elke dag een nieuwe spreuk, tekst of gedachte. Kalenders van verschillende pluimage, zodat er altijd wel iets bij zit naar jouw smaak.
Ik heb dit jaar de scheurkalender van Micha hangen.

 Voorop het blaadje staat een tekst. Achterop de verder uitwerking. Ik denk dat binnenkort de eerste scheurkalenders voor volgend jaar wel weer in de verkoop komen.

Ik ben begonnen om mooie teksten, gedachten en spreuken digitaal te gaan bewaren;
Als ik een leuke spreuk, of mooie gedachte ergens tegenkom zet ik deze als afspraak in mijn digitale kalender op mijn telefoon. Soms zet ik die op een willekeurige datum, soms juist bewust op die en die datum.
Er zijn dan een paar dingen waar je op kunt letten als je dit ook wilt gaan doen.
- Ik heb de agenda de opdracht gegeven mij op die dag zelf, 's morgens om 9.00 uur een melding te geven. Als ik om 9.00 die melding krijg, lees ik die spreuk van die dag. Tijdstip en manier van melding kun je naar eigen voorkeur instellen.
- Ik heb er een terugkeerpatroon aan gekoppeld, zodat elk jaar op die datum die spreuk terugkomt.

Mijn jaar is nog lang niet vol, dus als je nog een mooie tekst, gedachte of quote voor me hebt.
Deel ze, dan zet ik 'm misschien ook in mijn agenda er bij.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten