04 oktober 2018

Gehaktballetjes

Nu het weer kouder wordt gaan wij weer meer soep eten. Heerlijk. Zondags een kop soep met broodjes, of door de weeks een stevige maaltijdsoep.
Op mijn werk waar ik 1 dag per week in de dagebegeleiding ouderen werk, eten ze elke middag een kopje soep. Met soepballetjes uit de vriezer.
Dat ik daar nou nooit aan gedacht heb! Een pakje gehakt kopen, kruiden, er gehaktballetjes van draaien en ze per portie invriezen.

Nou ja, nu ik het idee ken is het natuurlijk snel even geregeld. En veel lekkerder dan de blikjes gehaktballetjes. Die heb ik maar één keertje gebruikt. Die vind ik echt niet lekker!
Mijn zelfgemaakte wel! Nu heb ik ook een grijpklaar voorraadje. Is het ook een ideetje voor jou?



Soms is het voor jou vanzelfsprekend,  maar voor een ander een eyeopener, dus deel ook je tips!

5 opmerkingen:

  1. Ik maak al jaren geen balletjes meer, maar pluk plukjes (zelf)gekruid gehakt en gooi die in de pan. Inderdaad, ze zijn niet rond. Maar dat maakt niets uit.
    Bij heel snel soep maken(soms gebeurt dat als er ineens heel veel meer mee-eters zijn, of ik echt laat begin met koken) doe ik het nog anders, dan bak ik het gehakt rul, doe de gehaktkruiden erbij, dan water,bouillon en soepgroenten. Geen vermicelli want soep hier is altijd glutenvrij.
    Gehaktplukjes gaan alleen in de groentesoep, de andere soepen zijn vegetarisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We eten elke dag soep bij de lunch. Boulion maak ik van karkassen botten of maagjes. Als vulling heb ik dus al maagjes in voorraad en regelmatig rol ik 2 kilo soepballetjes die ik bak, dat geeft er ook een lekkere smaak aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. doe dit regelmatig en verpak ze in kleine ijsdoosjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee! Zelf heb ik altijd bakjes rul gebakken gehakt in de vriezer staan. Makkelijk voor snel soep maken en andere gerechten met gehakt!

    BeantwoordenVerwijderen