31 mei 2019

Gehaakte pannenlappen

Ik heb nu toch maar opnieuw de haaknaald opgepakt om nieuwe pannenlappen te maken. Heel trots heb ik alweer een hele tijd terug, mijn gehaakte pannenlappen geshowd.

Gehaakte pannenlappen 

Ik had ze in rood/wit/blauw en wit met blauw.
Toch bleken ze in de praktijk niet zo heel prettig. Misschien moet ik zelfs zeggen dat ze onveilig waren.
Tijdens het vastpakken van hete handvaten gingen de vingers soms door de gaatjes heen van de pannenlappen. Brandden we nog onze vingers.
Maar ja he, zelf gemaakt, tijd en materiaal in gestoken...Dan gooi je ze toch niet zomaar weg?

Gek is dat mechanisme eigenlijk. Omdat we er zelf zoveel werk inhebben gestoken blijf je het gebruiken. Zouden we dezelfde pannenlappen ergens hebben gekocht dan zouden we ze veel eerder wegdoen omdat we toch onze vingers branden.

Maar na de zoveelste keer me bijna branden én het zien van andere pannenlappen ben ik toch maar weer opnieuw begonnen. Zoveel werk is het tenslotte ook niet.

Ik heb ze nu gemaakt met de wafelsteek. Nu voelen ze een stuk dikker en veiliger aan, zonder dat ze dik en stug worden. De wafelsteek is niet moeilijk. Op heel veel plaatsen op internet wordt dit uitgelegd. Vaak zelfs met filmpjes.
Je hoeft in de zoekbalk alleen maar wafelsteek heken in te typen en je zoekmachine vertelt je waar je zijn moet.


Heb jij wel eens dingen zelf gemaakt waar je achteraf merkte dat het toch niet zo goed uitpakte?
Merk jij dat ook dat je veel langer doet met de dingen die je zelf gemaakt hebt?




1 opmerking:

  1. Ik haak twee pannenlappen en dan met een randje er omheen ze samen. Zo een dikke en nooit meer mijn vingers gebrand.

    BeantwoordenVerwijderen