27 maart 2020

Beren op de weg? Nee, voor het raam!

Zo ineens is het een hype. Een hele leuke!
We gaan massaal op berenjacht.
 Berenspeurtocht.

Buren, jong, oud en heel oud zetten een beer voor hun raam, duidelijk zichtbaar voor je buurkindjes. Die kunnen dan al wandelend met papa of mama op berenjacht. 
Er is zelfs een heuse beren- afstreepkaart voor ontworpen.
Kinderen die morgen door de wijk lopen zien misschien nu nog maar een enkele beer. Ik weet zeker dat als ze dezelfde tocht volgende week weer lopen, ze nog veel meer beren zullen zien!

Ik heb ook gelijk een beer van de kast af gehaald en voor mijn raam gezet. Ik heb 'm klem gezet met een stokje achter zijn rug en tussen de verwarming. Zo'n grote beer op een smalle vensterbank blijft anders niet zitten.



Ik heb de beer toch maar voor het raam op de 1e etage gezet. Ik denk dat ze de beer op begane grond niet zullen zien. Er staan te veel grote planten in de tuin.

Vanmiddag heb ik op de valreep nog een affiche gemaakt op mijn werk om bewoners de tip te geven om ook een beer voor het raam te zetten. Kunnen de kleintjes naar de beer en de oma's zwaaien.

Dit weekend werk ik niet, dus heb geen idee of en hoe dit opgepakt gaat worden. Dat zie ik maandag wel weer. Ik heb op zolder een hele grote beer van wel een meter staan, die staat hier in de opslag van mijn dochter. Mocht ik nou een mooi plekje zien waar die beer op mijn werk goed zichtbaar is voor de buurkindjes en veilig voor de bewoners, ik 'm misschien wel even leen.

Staan er bij jou in je wijk al veel beren voor het raam?
Heb jij al een beer voor je raam staan? Of ben je ook al met je kinderen of kleinkinderen op speurtocht geweest? Toen ik vanmiddag van mijn werk af kwam heb ik er niet goed op gelet of ze in mijn wijk al veel voor de ramen staan.


Geen knuffelbeer in huis?

1 opmerking:

  1. Gister morgen volgens de kaart 3 beren in Putten, gisteravond al heel veel in verschillende wijken. Ik heb er ook een paar neer gezet. Mooi hoe er op wordt gereageerd. Sterkte met je werk.

    BeantwoordenVerwijderen