06 mei 2020

Te goed om weg te gooien.

To good to go!
Als de bakker sluit heeft hij vaak nog brood en gebak liggen. De supermarkt heeft dan ook vaak nog levensmiddelen liggen die tegen de datum aan zijn. 
Het is allemaal nog goed. Te goed om weg te gooien.
Soms gaan deze  naar de voedselbank, maar ook consumenten mogen deze voordelig inkopen. Hoeven winkeliers het niet weg te gooien en jij krijgt het voordeliger. Maar hoe weet je nou welke winkel er iets over heeft en welke winkel hier aan mee doet? Hiervoor is een hele goeie app "Too good to go" ontwikkeld!

Deze app zet je op je telefoon, zet je woonplaats er in en de app geeft je aan waar er die dag voordeelpakketjes aangeboden worden. Hiervoor kun je dan intekenen. Je betaalt bij intekening en ziet waar en wanneer jij je pakket kan ophalen. Afhankelijk waar je woont zie je welke winkels er aangesloten zijn. Het is een landelijke app dus ook in jouw buurt is het mogelijk.Op de tas het logo van To good to go. Kun je 'm ook makkelijker terug vinden op Playstore.

Je krijgt dan wat er die dag is overgebleven.  Per dag, per keer, is de inhoud dus verschillend. De prijs van een pakket is meestal ongeveer € 3,99 of € 4,99. Het is altijd een veel ruimer pakket dan je betaalde bedrag.
Je krijgt zeker het dubbele ervoor terug. De app zegt dat de waarde 3x zoveel is, maar dat vind ik een beetje erg optimistisch.
Zelf ga ik het liefst naar de bakker bij mij in de buurt. Heeft goed brood en vaak ook iets lekkers voor bij de koffie.

Vorige week was ik voor het eerst naar een supermarkt in de stad. daar kreeg ik zo ongeveer dit pakket;
Buiten hebben we onderling wel wat geruild. Ik had een fles appelazijn waar ik niet echt mee uit de voeten kon, zij wilde graag haar grillworst kwijt.

Als je deze app  hebt, kun je op wisselende tijdstippen van de dag kijken of er in jouw buurt iets over is. Lukt het nu niet , dan kan het zo over een paar uurtjes toch nog raak zijn. Je kunt zelfs je favoriete winkels aangeven.

Met deze app  bereik je twee belangrijke doelen;
- Je doet jouw portemonee een plezier doordat het goedkoper is.
-  Hiermee voorkom je voedselverspilling.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens een paar keer uit. Ik hoor graag van je hoe het jou is bevallen.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb de app ook op mijn mobiel staan en vind het een goed concept. In onze omgeving heb je ook verrassende deelnemers zoals vis, bloemen en kaas pakketten. De vis en de kaas zijn er in duurdere pakketten. Bijna alle restaurants en hotels zijn nu afgevallen.logisch.
    Zelf bestel ik alleen bij de bakker. Een aantal keer een mindere ervaring met de supermarkt en een aantal keer een erg eenzijdig pakket met heel veel taart en koek of bijna alleen zuivel. Dat laat ik liever aan een liefhebber.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het aanbod vvan winkeliers is per regio erg verschillend. Fijn dat er in jouw omgeving een goed aanbod is!

      Verwijderen
  2. Ik doe niet mee. Teveel producten waar ik niks mee kan: vlees, vleeswaren, zuivel, koek etc.
    De voedselbank lijkt me een betere bestemming.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees hier altijd veel positieve ervaringen over, en het is ook nog eens duurzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De bakker doet hier niet mee, die levert aan de voedselbank. Bij de supermarkten wil ik niet mee doen. Ik eet geen vlees of vis. Ik neem geen producten zoals vla, zuiveldranken dan blijft er niet zo veel meer over. Ik lees wel wel dat anderen er erg blij mee zijn. Wel een mooi concept.

    BeantwoordenVerwijderen